שמונה ימים מאז הבחירות וקולו של יו"ר "ימינה" נפתלי בנט טרם נשמע. כזכור, בליל הבחירות הבטיח בנט כי יעשה מה שטוב לישראל ומאז נעלם. טוב, לא בדיוק נעלם, הוא העלה תמונה שלו מטייל עם בנו ברחבי הארץ, אבל שאלת השאלות שטרם ניתנה לה תשובה היא באיזה גוש יחליט שר הביטחון לשעבר לשבת, האם בגוש השינוי של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, או שמא ישוב בחזרה לזרועותיו של בנימין נתניהו.

אמש התחוללה סערה לאחר שיו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער תקף את לפיד, על כך שלטענתו הוא אוסף ממליצים והורס בכך את הסיכוי לממשלת השינוי. לאחר מכן נערכו דיונים ושיחות, לפיד נפגש עם יו"ר "כחול לבן" בני גנץ והשניים ביצעו הערכת מצב חדשה.

מאז ליל הבחירות מנסה הרשת להבין מה עובר בראשו של בנט והאם יש לו אומץ להיות ראש ממשלה שיעמוד בראש גוש השינוי, או שהוא יעדיף לקבל עסקה טובה יותר מנתניהו.

כזכור, בנט התחייב שלא לשבת עם לפיד לא ברוטציה ולא תחתיו, וכעת, כשההצעה לכהן כראש ממשלה מונחת לפניו, כולם רוצים לדעת האם  הוא יחזור בו מדבריו.

חברת הכנסת לשעבר, העיתונאית שלי יחימוביץ' תהתה בטוויטר: "באיזה עולם דמיוני ומטורף, מפלגות שמאל, מרכז, ורק לא ביבי - אמורות להמליץ על נפתלי-7-מנדטים-בנט לראשות ממשלה מטעמם, כשעד לרגע זה הוא אפילו לא התחיייב שלא ישב עם נתניהו? משוגעים, רדו מהגג".

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה בועז גולן כתב: "תזכורת להתחייבות של נפתלי בנט אצלי בערוץ 20, ערב הבחירות: 'אני לא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה'".

אלון רונן התייחס גם הוא לסוגיה וצייץ: "בנט בוועידת המשפיעים: "לא אשב תחת לפיד גם אם הוא יהיה השני ברוטציה. בוודאי תופתעו לשמוע ששוב חדשות 12 'שכחו' מחומר אקטואלי בלעדי שנמצא אצלם".

חבר הכנסת לשעבר ויועץ התקשורת רונן צור כתב כי "אסור לראשי גוש השינוי להיות בני ערובה של נפתלי בנט, שכרגיל אינו מבין את גודל השעה ומתנהל באדישות והתנשאות. חובתם לשים לו דד ליין קצר, ולהתחיל לדבר על מועמד פשרה נוסף כמו בגין או אפילו ניר ברקת, שמשא ומתן איתו יחולל מהומת אלוהים בבלפור. מנהיגות רצינית אינה שבויה לעולם של אופציה אחת".

הבעלים של חברת האסטרטגיה והמחקרים "דיירקט פולס" ועד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר כתב: "ראיתם את הזובור שעבר גנץ על ידי הגוש שלו כשסטה מהתפקיד שנתנו לו - להעיף את נתניהו? זה הפרומו, לזובור שיעביר הגוש הזה את 'רה"מ בנט', כשיעיז להציע משהו שסוטה במעט מהאג'נדה שקבעו לו. (בנושאי: משילות, התיישבות, פלסטינים, איראן, הממשל האמריקאי, כלכלה, להטבי"ם - תבחרו מה שבא)".

העיתונאי ופעיל השמאל אלדד יניב כתב: "מחנה השינוי הורה לפוליטיקאים שלו להוציא את נתניהו מבלפור. רק על זה היו הבחירות. ואל תמציאו עכשיו המצאות ששמאלנים לא ממליצים על ימני. זה מחייב לייצר רוב ולהכניס ראש ממשלה שהוא לא ביבי לבלפור. זה יכול להיות אפילו בני בגין כראש ממשלת פיוס לשנה. וכן זה יכול להיות גם בנט אם יתעשת".