הסטרטאפ הישראלי CropX הכריז על שיתוף פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו עם NASA Harvest, גוף מחקר אמריקאי שמוביל את תוכנית החקלאות של סוכנות החלל האמריקאית. החברה הישראלית, שמגיעה מנתניה, מתעסקת בתחום החקלאות המדויקת, ומערכותיה מנטרות ומעבדות בענן נתוני קרקע של מיליוני דונמים ברחבי העולם, תספק לחוקרי NASA Harvest נתוני קרקע שיימסרו לגופי ממשל ולמומחי חקלאות, במטרה לפתח מודלים לשיפור חיזוי תנאי קרקע ושדה באופן שישפר תובנות עבור גופי ממשל בתחום החקלאות, יגביר את יבולי השדות, ויחזק את קיימות האדמות.

כאמור, נתוני הקרקע ש-CropX מנטרת ומעבדת ברחבי העולם באמצעות חיישני קרקע, נתוני שדה, נתוני הגידולים ותצלומי אוויר ישולבו עם צילומי רשת הלוויינים של NASA, המנטרת קרקעות ברחבי העולם במסגרת תוכנית החקלאות של הסוכנות. המידע המשולב יאפשר לנאס"א לספק לממשלות ובעלי עניין ברחבי העולם תובנות קריטיות לקבלת החלטות מבוססות נתונים בתחומי החקלאות.

נדב ליברמן, CTO חברת CropX אמר כי "תמונות לוויין שולבו מראשית דרכה של CropX באלגוריתמים שפיתחנו ושיתוף הפעולה שלנו עם NASA יספק תובנות אגרונומיות חיוניות באמצעות ריבוד שכבת הנתונים ש CropX מספקת על הקרקע והשדה יחד עם צילומים מרשת הלוויינים של NASA. אנו מצפים ששיתוף הפעולה ישפר את איכות קבלת ההחלטות בתחומי החקלאות הן במדינות מפותחות והן במדינות מתפתחות".