הסטארט־אפ הישראלי מודיפיי (Moodify), שפועל יחד עם מעבדת חקר חוש הריח במכון ויצמן, השיק מוצר המנטרל בצורה יעילה ריחות לא נעימים מארגז החול של החתול על בסיס עקרון "הריח הלבן".

מעבדת חוש הריח של מכון ויצמן, בהובלת פרופ' נועם סובל, נחשבת לאחת משלוש המעבדות המובילות בעולם בתחום, והיא מסייעת לחברה, שבבסיס כל הפיתוחים שלה יש אלגוריתם מורכב המנבא את הקשר שבין המבנה הכימי המולקולה לבין תפיסת הריח שלה והתגובה שהמוח שלנו מייצר ב"קריאת" סיגנל הריח.

המוצר החדש של החברה, מודיפיי פט, מנטרל את ריחות שתן החתולים מארגז החול. בחברה מסבירים: "בדומה לרעש לבן, המתקבל מערבוב תדרים שונים באותה עוצמה, הריח הלבן הוא תוצר של ערבוב מולקולות ריח שונות בעוצמה זהה, המקנה תחושה של 'אין ריח'".

"בניגוד למטהרי אוויר, אשר עובדים על העיקרון של כיסוי הריח הרע, מודיפיי פט עובד על עיקרון תפיסתי לנטרול הריח ומאפשר רמת נעימות גבוהה תוך שימוש בחומרים היפו־אלרגניים ידידותיים לסביבה", הוסיפו.

הפיתוח של Moodify (צילום: יח''צ)
הפיתוח של Moodify (צילום: יח''צ)


"מודיפיי פט מנטרל רק את הריח הספציפי של השתן בארגז, ולא של ריחות אחרים כמו דליפת גז. הסיבה לריח החזק היא משום ששתן החתול מכיל ריכוז גבוה של אמוניה, וזו נספגת בחול. גם בניקוי תדיר של הארגז הריח נשאר, ואין כיום דרך אפקטיבית לנטרל את הריח הזה".

המוצר מגיע בצורה של תליון חרס מצופה בתמיסת ריח ייחודית ומחליף את הצורך ברכישת חול יקר. תולים אותו ליד ארגז החתול בגובה האף האנושי. טל לנדמן, סמנכ"לית השיווק במודיפיי, הוסיפה כי הוא יושק באנגליה במהלך הרבעון הבא, וכי הם עובדים על כניסה לארה"ב. מודיפיי פט מוצע למכירה במסגרת מינוי חודשי בעלות של 39 שקל או במארז בודד ב־79 שקל.

בימים אלו נוצר שיתוף פעולה מיוחד בין אגודת צער בעלי חיים בישראל לחברת מודיפיי, אשר תעניק ל־200 משפחות שיאמצו חתולים את הערכה. ניתן ללמוד פרטים נוספים באתר של האגודה, שם קוראים לציבור להכיר את הגורים הממתינים לבתים, ובהם שלדון - בן עשרה חודשים, המחכה לגרגר אצל המשפחה האוהבת.  ניתן להתקשר למספר 4553* או להיכנס לאתר spca.co.il בשביל מידע נוסף.