איגוד הפסיכיאטריה החליט לנקוט יוזמה, ופנה אל המשטרה בדרישה ליישם מערך הכשרה מיוחד של שוטרים שנדרשים לטפל במתמודדי נפש. פנייה זו מגיעה ימים ספורים לאחר המקרה הטרגי, שבו שוטר שהתעמת עם מוניר ענבתאווי ירה בו למוות בטענה כי זה ניסה לתקוף אותו בסכין.

ענבתאווי (33), תושב ואדי ניסנס בחיפה, הוא בעל רקע נפשי, ולטענת המשפחה האבלה, המשטרה צריכה הייתה להתמודד איתו באופן אחר במקום להגיע לעימות פיזי מולו, שהסתיים כאמור באסון.

בעקבות המקרה, השלישי בשנתיים האחרונות, פנה יו"ר איגוד הפסיכאטריה בישראל ד"ר צבי פישל למפכ"ל המשטרה רב־ניצב קובי שבתאי. במכתב ששלח כתב פישל כי "זהו אירוע חוזר, שמצביע על קושי של השוטרים בהתמודדות עם אוכלוסיית חולי הנפש. קושי זה נובע מהתייחסות אל מטופלינו כאל מחבל או כעבריין שהמטרה היא לנטרלו".

עוד מסביר ד"ר פישל כי תקופת הקורונה מאתגרת, אך חייבים להביא לשינוי ביחס המשטרה. "המשטרה והשוטרים חייבים לסגל התייחסות מתאימה ושונה, כאשר מחד חייבת להיות רגישות מיוחדת לאוכלוסייה ומנגד לא להתפשר על ביטחונם של השוטרים".

במכתב ששלח הציע פישל "להפעיל לאלתר מערך הכשרה לשוטרים בכל הקשור בטיפול באוכלוסייה הפסיכיאטרית, ולהקים צוותי התערבות ייחודיים בעתות חירום".