חוקרים מרוסיה אישרו אתמול (רביעי) סוף כל סוף חיסון נגד נגיף הקורונה שיהיה "הראשון בעולם עבור בעלי חיים", מה שעל פי הדיווחים עתיד לעצור את ההדבקה בין חיות לבני אדם. לאחר שהמחקר הוכיח כי בעלי חיים כמו כלבים, חתולים, שועלים וארנבים שקיבלו את החיסון הרוסי פיתחו נוגדנים בגופם, במהלך החודש הקרוב יחל ייצור המוני של החיסון הנקרא Carnivac-Cov. צפו בהצצה אל תוך מעבדת ייצור החיסון לבעלי חיים:

חיסון הקורונה הרוסי לבעלי חיים (צילום: רויטרס)

בארגון הבריאות העולמי היה חשש כבד מהדבקה בין בעלי חיים לבין אדם, שכן בעלי חיים המשיכו להידבק ולהדביק אחרים בנגיף. עכשיו, אחרי למעלה משנה מהתפרצות המגיפה, הגיע גם חיסון שיהיה מותאם לבעלי חיים ויוכל להגן על מינים נדירים ולסכל מוטציות ויראליות. כמו כן נכון לזמן כתיבת שורות אלו, מדינות כמו יוון, פולין ואוסטריה כבר הודיעו כי הן מתכננות לרכוש את החיסון לבעלי חיים. 

בדיקת קורונה לארנב (צילום: רויטרס)
בדיקת קורונה לארנב (צילום: רויטרס)

על אף שיש מדענים שטוענים כי בעלי חיים אינם ממלאים תפקיד מרכזי בהעברת נגיף הקורונה וכי הסימפטומים שלהם קלים, יש גם מי שטוען שהחיסון יוכל לפתור בעיות עתידיות רבות. אלסכנדר גינצבורג, מפתח החיסון "ספוטניק V" הרוסי, אמר בראיון כי "השלב הבא של המגיפה הוא דווקא ההדבקה של חיות המשק והבית". בנוסף לכך, גם סגן יו"ר הרגולטור רוסלקוזנזדור, התייחס לבטיחות החיסון ואמר: "תוצאות הניסויים מאפשרות לנו להגיע למסקנה שהחיסון בטוח כיוון שכל בעלי החיים שקיבלו אותו הצליחו לפתח נוגדנים".