יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי הערים והרשויות המקומיות פנו היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט בדרישה להשיב את תלמידי ישראל באופן מיידי ומלא לספסל הלימודים מיד לאחר חופשת הפסח. 

"ראשי הרשויות המקומיות, מנהיגי הקהילה דורשים מהממשלה להעמיד את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות ולקבל החלטה עוד היום להחזרת הלמידה במוסדות החינוך לכל תלמידי ישראל מיד עם השיבה מחופשת הפסח", כתבו במכתבם. 

"אין הצדקה להשאיר מיליוני תלמידים בבית. יש לבטל את הקפסולות לאלתר, ולשחרר את התלמידים והוריהם מהסגר הלימודי, החברתי והרגשי שנכפה עליהם. לא יעלה על הדעת שמערכת החינוך תהיה האחרונה לחזור לתפקוד!".

במכתבם, הסבירו הפונים כי "הישגי המהלכים למיגור מגפת הקורונה מוכיחים עצמם יום יום שעה שעה ועל כך שאו ברכה. זאת בנוסף למאמצים כבירים של כל הנוגעים בדבר. המוני בית ישראל חוגגים את חג החירות בחיק המשפחה ובחיק הטבע, המסחר פתוח ושוקק חיים. אין אף עיר אדומה!"

עוד ציינו: "למעלה מ-5 מיליון אזרחים חוסנו, כך גם עשרות אלפי מחלימים. שיעור החולים וההדבקה בירידה מתמדת, ומקדם ההדבקה בנסיגה. מספר המאומתים הפעילים בגילאי חינוך חובה קטן מעשירית האחוז, בתוך שבוע ירד מספרם ב-%56! 75 אחוז מצוותי ההוראה ותלמידי יא׳-יב׳ מחוסנים ואנו עוסקים ימים ולילות בהסברה והגברת העידוד להמשך ההתחסנות".

"נוכח נתונים אלו, אין הצדקה להמשיך ולמנוע מיליוני תלמידים לחזור ללימודים במהלך שבוע שלם. יש לבטל את הקפסולות לאלתר, ולשחרר את התלמידים והוריהם מהסגר הלימודי, החברתי והרגשי שנכפה עליהם. לא יעלה על הדעת שמערכת החינוך תהיה האחרונה לחזור לתפקוד", קראו. "ההתנהלות המדמה החזקת מערכת החינוך וכל באיה בשבי, רק בגלל שאתם יכולים, חייבת להשתנות! אין היגיון להמשך הניתוק המאולץ אותו אתם כופים".