חול המועד פסח הוא לא חג לנהגים, זה בטוח. במקום את הצבע הכחול, הזורם, ווייז מראה את האדום התקוע. אתם עוברים מפקק לפקק, עד לתאונה שסותמת לחלוטין את הכביש. מדד העצבים עולה, הילדים שואלים כל רגע "מתי מגיעים?", וכל מה שאתם רוצים הוא להחנות בצד, לדומם מנוע ולשים אטמי אוזניים לפחות עד אחרי המימונה.

אבל יש "אבל" קטן. אם יש לכם 569 אלף שקלים להוציא על רכב, אתם יכולים לנסוע ב־SUV החדש של ג'נסיס, ה־GV80, רמת גימור לאקשרי, זו שעם כל הצעצועים והפינוקים גם מגישה מערכת שמע של לקסיקון בעלת 18 רמקולים.

מדובר במערכת סאונד שמיימית. אז בעוד אתם מתרווחים עם הצלילים האהובים ועם מסז' לגב התחתון, כי זה בין היתר מה שהמושב המעודכן יודע לבצע, הנצרה של הנהג שלצדכם מזמן השתחררה.

אז אני משער שחלק מכם שואל "מיהו ג'נסיס הזה, לעזאזל?". הסתובבתם בחול המועד, חרשתם את הארץ וטרם פגשתם את המותג היומרני. צודקים, מדובר בחטיבת היוקרה של יונדאי, כמו שלקסוס עושה זאת עבור טויוטה. מותג עצמאי, חדש, שהחל את פעילותו רק לפני שש שנים וגם כעת, ברגעים אלה ממש, הוא פעיל במספר מדינות מצומצם. ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וכמובן ישראל, המעצמה.

רק לאחרונה הושק המותג אצלנו, באולם תצוגה בהרצליה עם מספר דגמים מוגבל. אפשר לפגוש שם את ה־GV80, שבו נסענו, ואת מכונית המנהלים G80. בהמשך יגיעו דגמים נוספים, בהם ספינת הדגל ה־G90, שהיא מכונית פאר המכוונת לשלב הכי גבוה בסולם.

בג'נסיס הבינו שהם לא יכולים להיכנס לעולם היוקרה בלי לתת הפגזה כבדה, כזו שתמקם אותם בשורה הראשונה. אז גויסו למיזם מעצבים בעלי שם עולמי כמו פיטר שרייר ולוק דונקרוולק ולאגף הביצועים הביאו את אלברט בירמן, שעשה זאת במשך שנים עבור חטיבת הספורט של ב.מ.וו.
לכן כבר בזמן ההשקה אפשר היה להבחין שמדובר במוצר יוצא דופן. המראה החיצוני של GV80 מתכתב בדיוק עם מה שמבקשים אנשי השופוני. פנסי החזית והמאותתים המפוצלים, גריל המעוינים, המראה האלגנטי וכמובן הסמל שלא צריך לחפש הרבה בדמיון, עם הכנפיים הוא ממש מזכיר את הסנוביזם של בנטלי.  

אבל חכו רגע, את קול התופים שמרו בג'נסיס לחלקי הפנים. איכות החומרים שם לא פחות ממעולה. מושבי עור נאפה, עם תפירת מעוינים מרשימה. גימורי עור ועץ אמיתי מסביב, זמש בתקרה, מסך צף בגודל 14.5 אינץ', מוארך ומרשים למראה, הנשלט במגע ועל ידי חוגה מעודנת.
כאן קצת הייתה לי בעיה, חייב להודות. לפעמים מעודף רצון לתת דגש על העיצוב, שוכחים שכל מה שהנהג רוצה בסופו של דבר הוא קצת פשטות. ברכב, מתחת לחוגת השליטה במולטימדיה, יש חוגה המסייעת בהעברת הילוכים (רוורס, דרייב). לפחות בהתחלה קצת התבלבלתי בין השתיים.

מעבר לבלבול הרגעי, השליטה במסך די פשוטה: בידוד הרעשים של הרכב מצוין, ואם נמאס מהמוזיקה המסורתית שמציע הספוטיפיי, דרך מערכת הסאונד המופלאה, בזמן שעמדנו בפקק, בחרתי לשמוע צלילים המדמים יום חורפי, עם גשם ורעמים. אם אתם לא בעניין, אז המערכת יודעת להנפיק רעשי בית קפה הומה אדם. מומלץ לעירוני שאלרגי לנפלאות הטבע.

מלפנים שניים יתרווחו להם בכיף. המושבים מאוד נוחים, אפילו אחרי נסיעה ארוכה והמתנה מתישה בפקקים. גם יושבי השורה השנייה, לפחות שניים, ירגישו כבני אצולה. בשורה השלישית, לעומת זאת, אובחנה תחושת צפיפות. השורה האחורית מיועדת לשניים, אבל היא לא ממש מפנקת וגם לא מומלצת לגבוהים. הראש שלי פגש בקלות את התקרה. מה שכן, שם, מאחור, באגף המקופחים, יש בקרת טמפרטורה ופתחי מיזוג.

GV80 הגיע עם מנוע אחד בלבד. 3,000 סמ"ק, טורבו־דיזל, שישה צילינדרים בתצורה טורית, הנעה כפולה. זה לא רע בכלל, מדובר בחתיכת מנוע. עם כל המשקל המכובד של 2.2 טונות הוא מסוגל להגיע מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.8 שניות, בטח בזכות 278 כ"ס והמומנט האדיר של 60 קג"מ, שאותו אפשר למצוא כבר ב־1,500 סל"ד.

הנסיעה העירונית הייתה נעימה וזורמת, אבל כשהצלחתי להתחמק מהפקקים, ומצאתי מרחבים לחרוש בהם, הגיע רגע השיא של המפגש. ברכב בולמי זעזועים אדפטיביים, המשנים את קשיחותם בהתאם לתנאי הדרך, ובגרסה היוקרתית ישנה גם מצלמה שסורקת את השטח ומשנה את כיול הבולמים כדי שיתמודדו עם המפגעים. זה היה אירוע שאפשר להגדירו כשיוט על מזרן ים בכנרת תוך כדי לעיסת מרשמלו.

הרכב שייט לו בנינוחות כשההנעה הכפולה אפשרה אחיזת כביש נהדרת, שוב הודות ללא מעט עזרים. במצב רגיל המערכת מעבירה כוח לגלגלים האחוריים וכשצריך, עד 50% מהמומנט מגיע לגלגלים הקדמיים. בגרסת הלאקשרי מותקן בנוסף דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, שמחלק את הכוח, אלקטרונית, בין שני הגלגלים האחוריים.

התיבה האוטומטית ברכב פלנטארית בת שמונה הילוכים. תיבה שעובדת נקי ויעיל, ולכן יש באפשרותכם לקחת את הרכב גדול הממדים ולאתגר אותו עם סיבובים והאצות שלא ממש מפחידים אותו. ישנה גם אפשרות לבחור בין מצבי נהיגה של חול, בוץ ושלג, אף שביום הנהיגה חיפשתי יותר מכל את מצב ה"פקק".

אחד הצדדים החזקים יותר ב־SUV הקוריאני נמצא באגף הבטיחותי, שזוכה לציון המקסימלי 8 ברמת האבזור. רק עכשיו המכון האמריקאי לבטיחות בדרכים העניק לו את פרס הבחירה הבטוחה, כי באמת יש כאן הכל. מבקרת שיוט אדפטיבית, עם מנגנון זחילה בזמן פקקים ועד לפיצ'ר מדליק: בזמן איתות מוצג בלוח המחוונים צילום התנועה המתרחשת בשטח המת, כך שתדעו מתי מומלץ לעבור נתיב.

אין ספק שהיו במפגש לא מעט מחיאות כפיים, אבל גם אובחנו נקודות תורפה. עם כל ההפגזה החשמלית וההיברידית בשנה האחרונה מצד רכבי יוקרה, כאן לפחות מציגים מנוע אחד בלבד, טורבו דיזל. ציון דרגת הזיהום שלו הוא 15, אחרון בטבלה, וגם מבחינת צריכת דלק סיימתי את היום עם ליטר על כל 10.8 קילומטר, בטח לא תעודת הצטיינות.

בג'נסיס מבטיחים שעוד השנה יושק SUV בעל הנעה חשמלית מלאה ועד 2024 כל הדגמים יוצעו בגרסה מחושמלת, אבל לעת עתה מפגרים שם מאחור בתחום הירוק. רק שאנשי כלמוביל, היבואנית, לא ממהרים. הם אלה שמובילים בבטחה את טבלת המכירות בישראל עם יונדאי, ובתכנון שהציגו סיפרו שבשנה הראשונה הם מצפים למכירת 400 רכבי ג'נסיס ו־3,000 מסירות תוך חמש שנים. הם יודעים שבעולם היוקרה לפעמים כל מה שצריך זה גירוי נכון. מה שלך יש ולשכן מהווילה הסמוכה חסר, ואין ספק שג'נסיס הוא כעת נושא פתיחה מרתק לשיחת חולין בטרקליני האלפיון העליון. 

גלגלים רזרביים

קיה הציגה השבוע את הרכב החשמלי החדש, EV6 (בתמונה למטה), שאמור להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה. מוצר מסקרן, ללא ספק. ראשית, אורכו 468 סנטימטר ובסיס גלגליו גדול, 290 סנטימטר. על פי היצרנית, הוא ניחן ביכולת טעינה מהירה מ־%10 עד 80% מהסוללה תוך 18 דקות, או הוספת טווח נסיעה של 100 קילומטר תוך 4.5 דקות. על פי הנתונים בין טעינה לטעינה הרכב החדש יוכל לעבור 510 קילומטר. הגרסה הפחות עוצמתית, הנעה כפולה, עושה את הדרך מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.2 שניות. ל־EV6 גם גרסת GT, שלפי המספרים אמורה להיות קיצונית והיא כבר מביאה את הרכב מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 3.5 שניות ומהירותה המרבית 260 קמ"ש.