בהחלטה משותפת שהתקבלה על ידי השרים הממונים, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר אישרו השרים את המלצת מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי והמלצת הוועדה הציבורית לבחירתן של רפ"ק עדן טפט הבטינש, ראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרת ישראל ושל ציפי הרפנס,  מנהלת את תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר-שבעלה שיא משואה בטקס יום העצמאות.

עדן נולדה באתיופיה ועלתה לישראל בגיל 9. בשנת 2000, בראשית האינתיפאדה השנייה, נרצח בן-דודה פקד יוסף אסראסה ובעקבות האירוע הטראומטי, החליטה עדן להתגייס למשטרת ישראל לשירות מבצעי במג"ב ולאחר 10 שנים עברה לשרת כקצינת חקירות ושימשה במגוון תפקידים מרכזיים.

במסגרת תפקידה הנוכחי היא אחראית על הקשר בין המשטרה וקהילת יוצאות ויוצאי אתיופיה. תפקיד המחייב היכרות ישירה עם המסורת והתרבות של קהילות יוצאות ויוצאי אתיופיה בישראל. במהלך תקופת הקורונה עסקה רפ"ק הבטינש בפעילות הסברתית בקרב יוצאות ויוצאי אתיופיה, לצורך הנגשת המידע על מחלת הקורונה ועידוד החיסונים.

לצד זאת, פעלה להבטחתם של סלי מזון למעוטי יכולת וליוותה צעירים רבים מקרב יוצאי אתיופיה בימים מורכבים אלה. פעילותה בתקופה זו מייצגת את פעילותם של שוטרים ושוטרות רבים, העושים לילות כימים לשמירה על בטיחותם וביטחונם האישי של אזרחיות ואזרחי ישראל תוך אחריות וערבות הדדית.

השרים הממונים מירי רגב וחילי טרופר מסרו: "חשוב היה לנו שהשנה תהיה נציגות בטקס של המשטרה, הפועלת ללא לאות לביטחונם האישי של אזרחי ישראל. רפ"ק הבטינש היא שוטרת מצטיינת במשטרת ישראל ומביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית הן בפועלה כראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרה והן בעשייתה החברתית - ערכית, הנעשית הרבה מעבר להגדרת תפקידה".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ציין: "עדן, בחירתך להשיא משואה זהו רגע מרגש עבור כל שוטרת ושוטר בארגון. רגע קטן של גאווה והכרה בפועלם של השוטרות והשוטרים. חיזוק והעמקת הקשר עם הקהילה הוגדר כמטרה מרכזית בארגון ולך עדן יש חלק משמעותי במשימה חשובה זו".

ציפי הרפנס, (44) מנהלת את תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר-שבע מזה 8 שנים שהביאה לידי ביטוי בשנת הקורונה את האחווה הישראלית לא רק בתפקודה למופת כמנהלת בית ספר בעת המאתגרת הזאת, אלא גם עת שנודע לה שתלמידה צפוי לעבור השתלת כליה וליוותה אותו לאורך כל השיקום ואף התנדבה למשמרות שמירת לילה לצדו והפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחתו הקרובה.

הרפנס נמצאת בתחום ההוראה מזה 25 שנה, לתיכון אמי"ת טכנלוגי בבאר שבע הגיעה לפני כ-8 שנים לאחר שנים רבות באולפנת אמי"ת אוריה בעיר בה ניהלה וריכזה את מקצוע מדעי המחשב. תלמידה של הרפנס, שעבר את הליך ההשתלה בהצלחה קיבל את תרומת הכליה באמצעות ארגון ״מתנת חיים״ מיסודו של הרב ישעיהו הבר ז״ל שנפטר השנה ממגיפת הקורונה. העמותה מציינת  בימים אלה 1000 תורמים ונתרמים. סיפורם של ציפי ותלמידה מגלם בתוכו את שרשרת החסד הישראלית של נתינה בגוף ובנפש ומכל הנשמה.

ציפי הרפנס: "אני אמנם אשא את המשואה אבל אני רואה עצמי חלק ממשפחה, משפחת מורי רשת אמית שרואים בכל תלמיד עולם מלא ובקשר עם התלמיד חזות הכל. משפחת מורי העיר באר שבע שמאמינים כי כל אחד יכול להגיע לפסגה  ולא חשוב מאין בא, השאלה רק לאן הוא רוצה ללכת. ומשפחת המורים בישראל שהשנה בשנת הקורונה הוכיחו שהם רואים בהוראה שליחות  והפכו את העולם כדי ללמד בזום, בחצרות, מהמרפסת או במגרש".

השרים הממונים שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר: "ציפי היקרה, במעשייך ובקשר, שאת יוצרת עם תלמידייך ומשפחותיהם, את מביאה לידי ביטוי את הערכים הנעלים ביותר במקצוע החשוב והמרכזי ביותר בכל חברה, החינוך. את, חברותייך וחברייך, עובדי ההוראה, 'הדואגים לדורות ומחנכים אנשים' מהווים את עמוד השדרה של החוסן הרוחני שלנו, המסד לילדי ישראל. מערכת החינוך הישראלית התברכה בך וביכולתה לחולל פלאים של נתינה, של אהבת הזולת ושל אור גדול  של לכידות ואחווה בחברה הישראלית".