הגל השלישי של הקורונה בעולם ממשיך לייצר שיאי תחלואה ותמותה. בהודו, הרשויות דיווחו היום (שישי) על 81,466 חולי קורונה חדשים בין לילה, המספר הגבוה ביותר מאז אוקטובר. כמו כן, ביממה החולפת מתו מהנגיף 469 נוספים ומספר המתים המצטבר במדינה עומד על 163,396. מתחילת המגפה אובחנו בהודו כ-12.30 מיליון חולי קורונה. 

קורונה בעולם (צילום: רויטרס)

באוקראינה, משרד הבריאות דיווח על שיא של 19,893 מאובחנים כחיוביים לקורונה במהלך היממה האחרונה. אתמול, נשבר שיא תמותה יומי כאשר בתוך 24 שעות מתו 421 בני אדם מנגיף הקורונה, כך על פי שר הבריאות, מקסים סטפנוב. סך הנדבקים מאז פרוץ הנגיף עומד על 1,711,630, בעוד מניין המתים עומד על 33,679.

הרשויות בגרמניה עדכנו כי מאז פרוץ המגיפה, 2,855,061 בני אדם אובחנו כחולי קורונה, ומניין המתים עלה ל-76,775. ביממה האחרונה אובחנו 21,888 חולים ו-232 בני אדם קיפחו את חייהם. 

מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארצות הברית, עלה כי מניין הנדבקים מאז התפשטות המגיפה עומד על כ-30 מיליון וחצי, בעוד מניין המתים עומד על כחצי מיליון. 

קורונה בארצות הברית (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
קורונה בארצות הברית (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)


ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש כוח המשימה של הבית הלבן למאבק בקורונה, עדכן כי בארצות הברית ככל הנראה לא יעשו שימוש בחיסונים של חברת אסטרהזניקה, גם אם יאושרו לשימוש במדינה.

בבריטניה, במסגרת הדיווחים סביב תופעות הלוואי של החיסון של אסטרהזניקה, התגלו 30 מקרים של היווצרות קרישי דם נדירים לאחר קבלת מנת חיסון. השבוע מפקחי החיסון בגרמניה הודיעו גם כן על עשרות מקרים דומים, שבחלקם אף הובילו למוות. על כן, מספר בתי חולים מקומיים הפסיקו את השימוש בחיסון זה בקרב נשים מתחת לגיל 55. 

ביום רביעי האחרון עיתון ה"טימס" דיווח כי במעבדה בעיר בולטימור, הושלכו 15 מיליון מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון עקב טעות אנוש, ובכך עיכבו משלוח מנות חיסון נוסף.