על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה בישראל שב בסוף השבוע לרדת - והוא עומד כעת על 0.61. זאת לאחר שבמהלך השבוע שעבר עלה ל־0.64. עם זאת, רוב המומחים מדגישים כי ככל שמספר חולי הקורונה החדשים מדי יום יישאר על עשרות בלבד – מקדם ההדבקה יאבד במעט מחשיבותו, וזאת בשל העובדה שמספר החולים צפוי להישאר יציב.

במקביל, מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים ממשיך לצנוח. נכון לאתמול מאושפזים פחות מ־370 חולים בלבד, לעומת פי שלושה בימי השיא. כך לדוגמה, נמשכת מגמת הירידה בתחלואת הקורונה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. במחלקות הקורונה מאושפזים 17 חולים בלבד, שמתוכם 12 במצב קשה, שניים במצב בינוני ושלושה במצב קל. מדובר במספר חולי הקורונה המאושפזים בבית החולים שבנהריה הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים.

על פי נתוני הרמזור, אין כיום אף יישוב בישראל שמוגדר "אדום". גם מספרם של היישובים המוגדרים כתומים ירד בצורה ניכרת. נכון לאתמול נמצאים רק שלושה יישובים כתומים בישראל: כאוכב אבו אל־היג'א, בסמ"ה ועין מאהל.

בשבוע האחרון התחסנו בישראל יותר מ־30 אלף אזרחים נוספים במנה הראשונה של החיסון נגד נגיף הקורונה וקרוב ל־100 אלף במנה השנייה. בהקשר זה, גורם בכיר במערכת הבריאות אומר ל"מעריב" כי הוא מזהה בתקופה האחרונה חשש מחיסונים, בעיקר בקרב נשים צעירות. הסיבה, לדבריו - שקרים המופצים ברשתות החברתיות, שלפיהם החיסון עלול לפגוע בפוריות. "אנחנו בוחנים את הנתונים, ועולה שהקבוצות המתנגדות הן בעיקר האוכלוסייה הזו, שמושפעת יותר מהפייק ניוז ברשתות", אמר הבכיר.

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)



כזכור, בסוף השבוע הודיעה חברת פייזר כי רמת יעילות החיסון שפיתחה עומדת על 91%, וזאת בהתבסס על נתוני הניסוי העדכניים, שכללו משתתפים שחוסנו במהלך חצי השנה האחרונה.

עוד ציינו בחברה כי נרשמו 100% יעילות במניעת מחלה קשה בקרב משתתפי הניסוי בדרום אפריקה, שם התגלתה מוטציה חדשה שהפכה לדומיננטית ביותר במדינה. עם זאת, מספר המשתתפים בניסוי הספציפי היה קטן יחסית, ועמד על 800. מנכ"ל פייזר אלברט בורלא אמר כי התוצאות המעודכנות כוללות נתונים לגבי יותר מ־12 אלף משתתפים, שחוסנו לפני חצי שנה לפחות.

מוקדם יותר השבוע, בורלא הודיע כי החיסון נמצא אפקטיבי גם עבור בני 12־15. זאת, על בסיס כך שהובילו לפיתוח כמות נוגדנים מספיקה בקרבם של 2,260 בני הנוער שנבדקו במחקר.