"אירוע מטריד": ראש המוסד לשעבר, דני יתום, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM והסביר את המורכבות של המצב בממלכת ירדן לאחר הדיווחים על ניסיון ההפיכה שאירע אמש: "אני עוקב אחרי מה שקורה בירדן בהשתאות די רבה, מכיוון שאני לא זוכר בהיסטוריה הקרובה או הרחוקה מצב שבו מישהו ניסה לבצע הפיכה נגד בית המלוכה ההאשמי. הדבר הזה בהחלט יוצא דופן והייתי אומר אפילו מטריד".

"רוב הפעמים שבהן אנחנו הזהרנו את חוסיין ואת עבדאללה זה כתוצאה מאיומים מחוץ לממלכה שמטרתם הייתה לפגוע בו", חשף יתום. "יש לירדן לא מעט יריבות, גם בעולם המוסלמי, והן מדי פעם חורשות מזימות. אבל מצב כמו זה שנוצר עכשיו, בתוך המשפחה, שמי שהיה עד לפני כך וכך שנים יורש העצר, בשר מבשרו של המשטר, בנו של המלך חוסיין כמו עבדאללה – לא זוכר מצב שניסו לבצע הפיכה כשבראש הקושרים עומד מישהו קרוב כל כך למלך, קרבת דם".

"במדינה קטנה וסגורה כמו ירדן, עם שירותי ביטחון שבודקים כל דבר וכמעט דבר לא נעלם מעיניהם, איך מישהו העלה על דעתו שיוכל להתחלק בסוד הזה עם עוד שניים שלושה אנשים", הוסיף ראש המוסד לשעבר. "ברור שאם מישהו מתכוון לקשור קשר ומכיר את הדרך שבה פועלים שירותי הביטחון הירדניים. הביטחון הפנימי של הממלכה ההאשמית מכוסה די יפה, ולכן מי שמכיר אותם כמו הנסיך חמזה היה צריך לקחת בחשבון שלא יצליח לשרוד הרבה זמן עם הרעיון הזה".

פחד תמידי מהפיכה במדינה לא דמוקרטית

"זה נכון לגבי דיקטטור או כל שליט יחיד", הסביר יתום. "יש לא מעט פרנויות, גם אמיתיות. המלך חוסיין טען שרודפים אחריו – ובאמת רדפו אחריו. מערכת היחסים מן העבר בין השושלת ההאשמית ובין השושלת של אבן סעוד, זו שממשיכיה היום הם השליטים בסעודיה, הייתה רוויה בדמים ובקרבות. אבן סעוד גירשו את ההאשמים עד שהבריטים נתנו להם 3 נסיכויות".

"אני רוצה להזכיר שני דברים", סיכם הבכיר הביטחוני לשעבר, "אנחנו כנראה היינו הראשונים שהארמון ברבת עמון הודיע להם שהעניינים בשליטה. שנית, ירדן ממלכה יציבה וגם אם חלילה מה שמתפרסם נכון, יש לנו אינטרס שירדן תהיה חזקה מכיוון שהיא בת ברית שלנו ומסייעת לנו ואנחנו משתפים פעולה כבר שנים ארוכות".