יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייצב הערב (ראשון) מול המצלמות והסביר פעם נוספת כי רשימתו לא תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת הממשלה החדשה. בראשית דבריו אמר: "אני פועל להקמת ממשלת שינוי שתחליף את נתניהו - אומר באופן חד חלק וברור". הוא הסביר במהלך אירוע פעילים כי "אנחנו רוצים להקים ממשלה, ממשלת פיוס שתחבר מחדש בין חלקי העם הזה, כולנו אחים. אנחנו רוצים ממשלה שתחזיר ערכים של אמירת אמת של יושב ושל יושרה בחיים הציבוריים. של עמידה בהבטחות - אם הבטחת - תקיים, תבצע אותו. של כבוד לזולת גם ליריב הפוליטי וגם לשותף הפוליטי, לכבד אותו".

"לא משנה מה יהיו הלחצים ומי הלוחצים, וכל אחד מהח"כים הרגיש זאת היטב בימים האחרונים", הסביר, "זה לא ישנה דבר, זה לא ישנה, חבל על הזמן - לא יקרה. לא נשנה את הדברים שהצגנו בפני הציבור". הוא הוסיף: "אנחנו אומרים בואו, הקימו ממשלת ימין אנחנו בעד. יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לא תצליחו לכפות עלינו את נתניהו. אני קורא אליכם ואומר לכם - חסלו את הביביזם לפני שיחסל את הליכוד".

סער המשיך ותקף את נתניהו ואמר כי יהיה מוכן להצטרף לממשלת ימין, ובלבד שיו"ר הליכוד לא יהיה העומד בראשה: "מי שהביא את ישראל לארבע מערכות בחרות בשנתיים, בהן לא הצליח להשיג רוב בכנסת, עדיין נאחז בקרנות המזבח. הוא זה שצריך להסיק את המסקנות ולזוז כדי שישראל תוכל להתקדם".

יו''ר תקווה חדשה התייחס לניסיונות להרכבת הממשלה ואמר: "לא הכל נמצא בידיים שלנו. אין אצלנו נימה של שיקולים אישיים ואני ויתרתי למפלגה שקיבלה מנדט אחד יותר מאיתנו, אך זה לא חשוב. הדבר החשוב הוא להגיע למטרה שנקבעה, כל העניינים האישיים הם משניים".