529 שנים לאחר גירוש ספרד, השיק האיגוד הספרדי העולמי תעודה ייחודית לצאצאי המגורשים, המעידה על כך שמוצאם מספרד. התעודה הוענקה אמש (ראשון) לראשונה לצאצאי הרב הראשי לשעבר של הערים ירושלים ורמת גן אליהו פרדס ז"ל, ותוענק לכל מי שמעוניין ולאחר מחקר של האיגוד שאכן המבקש הוא צאצא למגורשי ספרד.

"הענקת התעודה לצאצאי המגורשים היא בעצם עשיית חסד איתם ועם אבות אבותיהם", אמר נשיא האיגוד הספרדי העולמי פרופ' שמעון שטרית. "לאחר מאות שנים, בפעם הראשונה אנו מכירים באתגרים ובקשיים שהם חוו כדי לשמור על יהדותם".

פרופ' שטרית אמר עוד כי האיגוד הספרדי העולמי פועל לשמר את המסורת של יוצאי ספרד. "החיבור של בני הדור הזה לשורשים שלהם עומד לנגד עינינו כמשימה החשובה ביותר. אדם ללא שורשים הוא אדם נטוש ובודד, אך אדם המחובר לזהותו השורשית הוא אדם המרגיש שייכות לעם ולמדינה, בייחוד כאשר יש מורשת כל כך יפה ליהודי ספרד", הוסיף.

"אנו מבקשים להודות לאיגוד הספרדי על תעודה זו", אמרו מקבלי התעודה מאיר ואהרון פרדס. "מקור שם המשפחה פרדס הינו מהעיר פרדיס שבספרד. משפחתנו היא אחת מהמשפחות הוותיקות בישראל, שהגיעו לכאן לאחר גירוש ספרד דרך אירופה והבלקן".