יורש העצר הירדני לשעבר, הנסיך חמזה, פרסם היום (שני) הקלטה מתוך מעצר הבית שלו, לאחר שנחשד על ידי השלטונות במדינה בניסיון להפיכה בממלכה. בקלטת הוא שלא יציית לפקודות הצבא לשתוק במעצר הבית. לטענתו, נאסר עליו ליצור קשר עם גורמים מחוץ למעצר הבית. בקלטת שנשלחה לגורמי אופוזיציה במדינה אמר כי הוא "יסלים" מהלכים לאחר שצווה לשתוק.

האסיפה הלאומית בירדן התכנסה אתמול לדיון בהתרחשויות האחרונות, לנוכח הדיווחים על אודות מעצרם של עשרות חשודים, בהם יורש העצר לשעבר, בגין "איום על יציבותה של המדינה". דוברי הממשל, הבהירו את העמדות הרווחות: "ירדן תפעל בתקיפות נגד כל מי שינסה לערער את ביטחונה".

בתוך כך, על פי דיווח באתר החדשות הירדני "עמון", אשר ציטט מקור בכיר בחקירה, קצין מוסד לשעבר בשם רועי שפושניק, יצר קשר עם אשתו של הנסיך חאמזה בין אל חוסיין בשבת בערב והציע לה דרך להימלט מירדן בעזרת מטוס פרטי, לכל יעד בעולם אותו היא תבקש. על פי פרסום בוואלה!, שפושניק בן ה-41 אישר כי אכן הציע שיעזור לאשתו של הנסיך חמזה בן חוסיין ולמשפחתה להתפנות מירדן, אך טען כי מעולם לא שירת במוסד.

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי מסר אתמול הודעה רשמית על גל המעצרים ואמר כי כוחות הביטחון עקבו במשך תקופה ארוכה אחרי פעולות של הנסיך חמזה בן חוסיין, באסם עוודאללה וחסן בן זאיד ששמו לעצמם למטרה לפגוע בביטחון וביציבות הממלכה במטרה "להשמיד את ירדן". בנוסף אמר כי מדינה זרה פנתה אתמול לאשתו של הנסיך חמזה והציע לה לעזוב את המדינה במטוס פרטי.