ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (שני) הצהרה לתקשורת, במהלכה הוא התייחס לדיוני היום הראשון בשלב ההוכחות במשפטו ותקף את הפרקליטות: "השימוע בענייני היה הצגה, משחק מכור מראש. אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת, אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות. שמעתי היום מילים על שימוש פסול בכוח שלטוני. כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני שבידי הפרקליטות", אמר נתניהו.

"אזרחי ישראל, כמי שדוגל בערך שלטון החוק הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת", אמר רה"מ בפתח ההצהרה. "לעומת זאת, בשימוע שלי, כשפרקליטיי הציגו את דברי ההגנה לטובתי, אותה תובעת אפילו לא טרחה להיות נוכחת. אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה, משחק מכור מראש. אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת, אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות".

עוד אמר נתניהו, "שמעתי היום על 'שימוש פסול בכוח שלטוני', איזו צביעות. הרי כל המשפט נגדי הוא שימוש פסול בכוח מצד הפרקליטות. הם במשא ציד, הם לא חקרו עבירה, הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אדם, הם חיפשו אותי".

לדבריו, "הם עשו הרבה דברים. הפרקליטות ביצעה חיפושים בלתי חוקיים, שיבצה פרוטוקולים, השחירה תמלילים והתעלמה מעדויות תוך התעלמות מהתזה שהמציאה, כל זאת כשחומרי החקירה בידיעה והגרוע מכל - היא סחיטת עדים באיומים קשים עד כדי הפרדת משפחותיהם".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: קונטקט
"היום קיבלנו לכך דוגמה נוספת", אמר נתניהו והסביר: "הפרקליטות הביאה עד תביעה שמחק שיחות בטלפון שלו. במשך חודשים ארוכים אנחנו מבקשים לקבל את השיחות שנמחקו. הפרקליטות ניהלה מלחחמת חורמה שנועדה למנוע מאיתנו גישה למכשיר שלו בטענה שלא ניתן לשחזר שיחות אלו. הגענו עם זה לעליון על מנת לקבל גישה, והנה הפלא ופלא, השיחות שנמחקו שוחזרו ואז גם הבנו למה 'לא הצליחו' למצוא את השיחות, כי ההקלטות שהגיעו לידינו סותרות את התזה הבסיסית של הפרקליטות".
לדברי רה"מ, "בהקלטה שומעים את איריס אלוביץ' אומרת לאילן ישועה: 'הייתי רוצה לראות את אתר וואלה מאוזן מבחינת ימין שמאל'. תקשיבו, לא סיקור אוהד לא סיקור מוטה, סיקור מאוזן! הפוך מהטענות. וזו רק אחת מהשיחות ששוחזרו, מה עוד נמחק? מה עוד מסתירים? דבר אחד לא נתן להסתיר - כך נראה שימוש פסול בכוח שלטוני, כך נראה ניסיון הפיכה שלטוני".
רה"מ המשיך למתוח ביקורת על הפרקליטות ואמר כי "לא במקרה הפרקליטות הגישה את כתב החשדות חודש בלבד לפני בחירות מועד א', לא במקרה גם את כתב האישום חודש לפני בחירות מועד ג'.  היא עשתה זאת דקות ספורות לפני פגישה חשובה בארה"ב. פעם אחר פעם מטרללים מדינה שלמה, מדברים במילים גבוהות על דמוקרטיה, אבל מה שנעשה כאן שוב ושוב זה ניסיון להרוס את הדמוקרטיה, לבטל את רצון הבוחר. אלו עבירות שלא קיימות בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית, וגם לא היו קיימות עד לאחרונה בספר החוקים של המדינה".
"קחו את גרמניה, מדינה לא פחות דמוקרטית מאתנו, שם אסור לחבר פרלמנט לחקור ללא אישור הפרמלנט, וזו על מנת לא לפגוע ברצון הבוחר", אמר רה"מ והוסיף: "כשהפרקליטות נוהגת כך, חובה להיאבק על האמת".

נתניהו גם לא חסך בביקורת כלפי התקשורת, כשאמר: "אני רוצה לומר דבר אחד לכם נציגי התקשורת, יש לכם תפקיד מרכזי בדמוקרטיה החופשית שלנו, אבל כשאתם מפרסמים כל מה שאומרים לכם בפרקליטות אתם חוטאים להגינות שנדרשת מכם. אתם לא מתארים מציאות.  אזרחי ישראל, אני פונה אליכם מדם ליבי - כשמנכ"ל המשטרה מעליל עליי ששלחתי קצינה להתלונן נגדו על הטרדה מינית, אף אחד לא מתנצל ולא מודה בשקר. כשיש דברים בניגוד לחוק וללא כל סיבה נגד הבן שלי, כשבאים לצוד אותו, לא כי הוא עשה משהו, אלא רק משום שהוא הבן שלי, כשעורכים משא ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם ולא את העבירה - זה קשה מאוד וזה דבר שלא אמור לקרות במשטר דמוקרטי".
לסיום אמר נתניהו, "איני יכול להבליג על כך, לכן אני אומר - את הכוחות לעמוד במערכה הזו אני שואב מתחושת השליחות שמנחה אותי, מתוך הצדק ולא העוול, ממשפחתי האהובה ומכם אזרחי ישראל. תודה לכם, לרבים מכם על התמיכה הכבירה שאתם נותנים בי".
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס להצהרתו של רה"מ בטוויטר וכתב כי "נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת - דה-לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל. אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו. עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה - המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר".