בתום חג הפסח, רבים מאיתנו בוודאי נותרים עם שאריות של עוגות ועוגיות שהוכנו לכבוד החג. כשנגמר לי החשק לאכול אותן, אני מחפשת דרך לנצלן. לפעמים אני גורסת אותן ושומרת במקפיא לשימוש עתידי, למשל לעיבוי מליות, לריפוד תבניות, לריפוד עלי פילו לפני המילוי בתפוחי עץ עסיסיים ועוד. אך כאשר הכמות גדולה, אני מנצלת אותן להכנת גליל שוקולד. אני מרסקת הכל יחד, מוסיפה לעיסה קרם שוקולד, מלפפת ומעצבת לצורת גליל על נייר אפייה. לאחר מכן אני עוטפת היטב ושומרת במקפיא כמה שעות כדי שאפשר יהיה לפרוס את הגליל בקלות. במקביל אני מכינה ציפוי שוקולד חלב ומריר ומצפה את הפרוסות בציפוי השוקולד, מצננת ומעטרת בזרזיפי שוקולד לבן. 

למתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל פרץ-רובין

פרוסות גליל שוקולד

החומרים (לשני גלילי שוקולד בינוניים):
300 גרם עוגיות יבשות מכל סוג או שאריות עוגות (למשל ביסקוויטים מסוג פתי בר)
3/4 כוס סוכר חום
6 כפות אבקת קקאו
150 גרם חמאה מרוככת
1/3 כוס חלב פושר
100 גרם שוקולד שבור לקוביות
1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים דק
1 כף ליקר שוקולד
נייר אפייה ורדיד אלומיניום

לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר
100 גרם שוקולד חלב
50 גרם שוקולד לבן
מעט שמן או גלוקוז
עטרות נייר (מנג'טים)

אופן ההכנה:
1. מניחים את הביסקוויטים, העוגיות או העוגות במעבד מזון ומרסקים לקבלת פירורים דקים. מעבירים הכל לקערה רחבה. מוסיפים את הסוכר ואבקת הקקאו ומערבבים. מוסיפים את החמאה המרוככת. מערבבים היטב.

2. יוצקים את החלב לקלחת קטנה ומחממים על להבה נמוכה, מוסיפים את השוקולד והליקר ומערבבים היטב עד שהוא נמס לגמרי. מוסיפים אל תערובת הביסקוויטים, מערבבים תוך לישה והוספת האגוזים הקצוצים. מערבבים ומרטיבים את הידיים.

3. פורשים על משטח עבודה שני דפי נייר אפייה. מחלקים את העיסה לשני חלקים שווים ומניחים על כל נייר אפייה. מעצבים לגליל (נקניק), עוטפים ומלפפים את הגליל בעזרת נייר האפייה. בדרך זו מכינים גם את הגליל השני ועוטפים את שניהם ברדיד אלומיניום. סוגרים היטב ומאחסנים במקרר כשלוש שעות.

4. מסלקים את העטיפות ופורסים את גלילי השוקולד לפרוסות בעובי סנטימטר אחד. מסדרים על רשת.

5. מכינים את ציפוי השוקולד: מניחים בשתי קעריות את השוקולד המריר ואת שוקולד החלב עם כף שמן בכל אחת. ממיסים במיקרוגל מספר שניות בפולסים ומערבבים לתערובת חלקה. טובלים בשוקולד את הפרוסות ומצננים עד שהשוקולד מתגבש. ממיסים את השוקולד הלבן, מכניסים לשקית ניילון פשוטה שבה מנקבים חור קטן ומזלפים על פרוסות השוקולד המצופות זרזיפי שוקולד לבן. מסדרים בעטרות נייר ושומרים במקרר עד להגשה.