גיא פלג, כתב ופרשן חדשות 12 לענייני משפט, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. הוא ניתח את שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחל אתמול והתמקד בעדותו של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר. 

פלג הבהיר כי "למי שחי את הפרשה, עדותו של ישועה לא חידשה לו דבר, אבל בכל זאת היה אפקט מול התקשורת". עוד הוסיף שלדעתו "חשוב עוד יותר האפקט מול השופטים. יש הבדל גדול מאוד בין תשע חקירות שבהם מסר אילן ישועה את העדות שלו, 1,000 עמודים של תמלולים של חקירה, לבין עד שעומד, מאוד קוהרנטי, רהוט, אינטליגנטי, מידתי, לא מפריז, מציג גם את עצמו לפרקים באופן יש שיאמרו עלוב ויש שיאמרו מעורר חמלה, כמנכ"ל של כלי תקשורת עוצמתי שנכנע לגמרי לבעלי ההון, ששיתף פעולה עד הסוף, שהוריד למטה הנחיות, שעשה לעובדיו את מה שעשו לו, דברים מאוד קשים".

בנימין נתניהו עם עורכי דינו בבית המשפט (צילום: פול אורן בן חקון)
בנימין נתניהו עם עורכי דינו בבית המשפט (צילום: פול אורן בן חקון)

הפרשן ניסה להסתכל על עדותו של ישועה דרך עיני השופטים, ואמר שלדעתו היא "הקרינה הרבה מאוד אמינות. זה לא שעלה מישהו ואמר 'אני הייתי טוב והבוסים שלי היו הרעים', הוא אמר 'שיתפתי פעולה ונכשלתי אבל עשיתי תיקון ולכן אספר לכם את האמת גם כשהיא לא נוחה לי'. לכן, האפקט של זה היה מאוד חזק".

עם זאת, ציין: "גם מבחינת אילן ישועה זה רק הפרק הראשון שיימשך היום ובימים הקרובים. אח"כ האווירה באולם תשתנה לגמרי ותהיה חקירה נגדית. אילן ישועה מספר רק חצי סיפור, איך נתניהו שלט בוואלה. מומו פילבר זה עד מסוג אחר לגמרי, צריך להשלים את התמונה ולספר מה נתניהו עשה במשרד התקשורת בעבור האלוביצ'ים. זה סיפור אחר".

פלג תיאר גם איך תראה החקירה הנגדית, מטעם ההגנה: "קודם כל, אומרים הפרקליטים של אלוביץ': 'אנחנו סבורים שהם לא עברו שום עבירה. אנחנו למדים שהם לא עברו עבירה כי הפרקליטות אומרת שישועה עצמו לא עבר שום עבירה ולא היה מקום לחקור אותו באזהרה. אנחנו חושבים שהם צדקו, אם הוא לא עבר עבירה ודאי שאיריס ושאול לא עברו עבירה. הרי אם עברו עבירה היה ראוי לחקור גם את ישועה'".

הכתב גם פירט את ההטרדות שעבר ישועה, בעקבות היותו עד מרכזי: "שינו את הפרופיל שלו בוויקיפדיה עוד פעם, זה סיפור שכבר קרה. אילן ישועה דיווח על כך לאנשי הפרקליטות. באשר לתוכן, אני חושב שזה חמור מאוד, אבל מרשה לעצמי לא להתרגש. בתור אחד שמסקר את המשפט הזה אני מקבל טקסטים קשים מאוד חדשות לבקרים, במובן העצוב של המילה, זה בעיניי כבר לא חדשות. אז כתבו גם לאילן דברים מאוד קשים, שמאחלים לו מחלות כאלו ואחרות, אילן ישועה צריך לדעת שזו רק ההתחלה".