סבב ההמלצות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה בבית הנשיא בירושלים אמנם הסתיים, אולם נדמה כי עדיין לא ניתן לדעת מי יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה וישים קץ לחוסר היציבות הפוליטי. במקביל לפלונטר הפוליטי שרק הולך ומסתבך, נאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו גם להתמודד עם שלב ההוכחות שבמשפטו, שנפתח אתמול. ברקע הדברים שוחח הבוקר (שלישי) היועץ האסטרטגי רונן צור עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והעריך כיצד תוכרע סוגיית הרכבת הממשלה הבאה.

"אני חושב שעוד מוקדם מדי לשפוט אם תהיה לכך השפעה במובן האלקטורלי, אם יהיו בחירות חמישיות בעוד מספר חודשים", השיב צור במענה לשאלה האם למשפט נתניהו יהיה אפקט תקשורתי. "האם הדבר הזה ישפיע? אני בספק. אבל ראינו שני דברים שבעיניי מדגישים את החומרה שלגביהם עוד לא שמענו וזה הניסיון למשל לתפור תיקים בסוגיות של הטרדות מיניות. בואו נחשוב רגע מה קורה לכל אחד מאיתנו כשהדמות הבכירה ביותר בשלטון, בממשל מחליטה לתפור לו תיק. קטונתי מלהיות שופט או חוקר אבל צריך לעצור ולבדוק האם הייתה מעורבות".

בהמשך תהה צור לגבי מעורבותו של נתניהו ושאל: "האם באמת נתניהו לא ידע שום דבר על כלום במה שקורה בסביבתו? גם בפרשת הצוללות זו השאלה שנטענת לגביו, האם הוא ידע דברים לגבי המעורבות של בני משפחתו? אם בא רה"מ ואומר 'אני לא יודע כלום על מה שקורה סביבי', האם הוא כשיר לנהל מדינה שבסביבתו הקרובה ביותר מתרחשים דברים חמורים ברמה של כמעט דיקטטורה איומה והוא לא יודע שום דבר? כמה הוא יוכל למשוך את הטיעון הזה?".

על עדותו של אילן ישועה אתמול אמר צור כי מקובל להפעיל לחץ  אך הבעיה היא לא בפניה או בכמות אלא בהתניה של קבלת משאבים כספיים ויכולות כלכליות עבור בעלי האתר שזה האלוביצ'ים תמורת שינוי הסיקור, כי אם מחליט רה"מ להפעיל בליץ' על עורכים וכתבים ברמה של כל שעה אבל בעלי האתר לא מקבלים שום תמורה כלכלית אז זו בעיה של האתר. ברגע שלוקחים את הכסף הציבורי ומשתמשים בו כדי לצ'פר, לתת תמורה לאנשי עסקים, והם יתנו סיקור אוהד, שם יש בעיה".

צור אף התייחס לפלונטר הפוליטי ואמר כי "כרגע אין לאף אחד את ה-61 מכמה טעמים. נתניהו עשה שגיאה איומה בזה שפירק את הממשלה שהייתה הכי נוחה שהוא יכול היה לבקש לעצמו והוא מגיע למסע הזה בלי שום קלף, שפן, יכולת לעשות קסם. הקסם היחיד זה להעלים את הקרדיט שהיה לו כמנהיג. זה פלונטר כמעט בלתי ניתן להתרה כיוון שאם הוא מכניס את רע"מ הוא מאבד את סמוטריץ'". עוד הוסיף, כי אם יתקיימו בחירות חמישיות "יצוצו דמויות חדשות".

"אנשים כל הזמן מסתכלים על מה שקורה במפה הפוליטית ואומרים לעצמם אנחנו יכולים לנהל את זה בצורה טובה יותר. למשל נפתלי בנט מקבל הזדמנות היסטורית, אנחנו עוד לא מבינים לגמרי את גודל השעה בה יש למועמד בפעם הראשונה אחרי ארבעת הסבבים את האפשרות להקים ממשלה, יש לו 61 תומכים. הוא לא חצה את הרוביקון הנפשי עדיין, במסגרתו הוא אומר אני אגשים את החלום להיות רה"מ אבל לא במסגרת הגוש", ציין צור.