ניתוח לב פתוח דרמטי במיוחד התרחש כשסביבו שריפה ענקית השתוללה בתוך בית החולים בעיר בלגובשצ'נסק שברוסיה. בשריפה האדירה, שפרצה ביום שישי האחרון, הרופאים הרוסים הבינו כי לא תהיה להם ברירה אלא לסיים את הניתוח, מחשש לאבד את חייו של המטופל. בתוך כל העשן והאש מסביב הם נשארו נחושים ודבקים במטרה להשלים את הניתוח עד סופו. צפו בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס:

ניתוח לב המשיך בעיצומה של שריפה משתוללת בבית החולים ברוסיה (צילום: רויטרס)

במשך למעלה משעתיים צוות כיבוי האש עבד נמרצות כדי להרחיק את השריפה מחדר הניתוח בעזרת מאווררים שניתבו את האש והגנה על כבלי החשמל במקום. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, קבוצה של שמונה רופאים ואחיות סיימה את הניתוח בהצלחה בתור כל הבלאגן, לפני שהחולה הועבר להמשך טיפול בבית חולים סמוך. 

צוות כיבוי האש נלחם בשריפה (צילום: רויטרס)
צוות כיבוי האש נלחם בשריפה (צילום: רויטרס)

"אין שום דבר אחר שיכולנו לעשות. היה צריך להציל את חייו של המטופל ודאגנו לעשות הכל ברמה הגבוהה ביותר", אמר המנתח ולנטין פילאטוב לערוץ התקשורת המקומי REN TV. כמו כן, ממשרד הבריאות ברוסיה נמסר כי 128 בני אדם פונו מבית החולים מיד כשהשריפה פרצה על גג המקום. בהמשך גם המושל האזורי, וסילי אורלוב, התייחס לנושא ואמר: "המרפאה נבנתה לפני יותר ממאה שנה, בשנת 1907, והאש התפשטה במהירות הבזק בתקרות העץ של הגג. אנו קדים קידה לצוות הרפואי והכבאים".