יו"ר ימינה נפתלי בנט מסר היום (שלישי) הצהרה לתקשורת לאחר הודעתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי יטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. בהצהרתו העביר בנט מסר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר שהאחרון קרא לו להקים ממשלת רוטציה משותפת. "לא הייתה לי דילמה, לעולם לא אוותר על ערכיי, ציונות ואחדות למען שום תפקיד בעולם", אמר בנט והוסיף: "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה להיות רה''מ ולא זינקו עליה".

בפתח דבריו אמר בנט, "בעוד שעה קלה בעזרת השם 120 חברי כנסת יצהירו נאמנות למדינת ישראל. אני רוצה לפתוח בברכה קלה לכל חברי הכנסת, השרים ולכולם. 'אבינו שבשמיים צור ישראל וגואלו ברך את מדינת ישראל, ראשית גאולתנו. כולנו כאן בבית הזה צריכים בימים המורכבים והרגישים, צריכים עצה טובה, אור ואמירת אמת. במהלך הקמפיין סירבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו למרות שידעתי בזמן אמת שנשלם מחיר אלקטוריאלי, אני מסרב לשקר גם עכשיו. בכל הפעולות שלנו יש מצפן אחד חד וברור, מה שטוב לישראל".

לדברי חבר הכנסת, "בעת הזו מה שנכון לישראל הם שני דברים - הראשון הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את ישראל מבחירות חמישיות והידרדרות לספירלה אינסופית של כאוס ושנאה. הדבר השני - הממשלה שתקום צריכה לשקף פחות או יותר את התפלגות הדעות בעם, את הקונצנזוס הלאומי, כלומר נוטה ימינה לכיוון המחנה הלאומי, לא הקיצוניות, אבל עם ישראל הוא לאומי. זה רצון העם. הקמת ממשלה לאומית ימנית יציבה. ואני בחרתי ליטול את האחריות לפעול בכל כוחי למען הקמת ממשלה כזו".

עוד אמר בנט, כי "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את ישראל לעוד מערכת בחירות נוראה והכל בשם אידאלים נשגבים, כמו אותם אנשים לפני 2000 שנה שבשם הצדק והאידאלים הלכו ושרפו את מאגרי המזון של עצמם, אחד של השני, בשלהי בית שני. לא אידאלים יש שם אלא אמביציות. יש בצד השני אחרים שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו, לגלות אחריות ולהביא יציבות, להקים ממשלה, הם חושבים שאוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל, שבראשה כביכול אעמוד, אלו ואלו טועים. אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המידית להיות רה''מ, ולא זינקו עליה".

"לא הייתה לי דילמה", אמר בנט והוסיף: "לעולם לא אוותר על ערכיי, ציונות ואחדות למען שום תפקיד בעולם. לפני שעה קלה נשיא המדינה הטיל על ראש הממשלה נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, ראשית אני רוצה לאחל לנתניהו הצלחה במשימה הזו, אנחנו נגיע עם רצון טוב לכל מו''מ קואליציוני על מנת להקים ממשלת ימין יציבה. אני מתחייב שבכל ממשלה שתקום, בלי קשר לעומד בראשה, היא תבטא ותייצג את כל אזרחי מדינת ישראל".

 "אנחנו נעשה הכל, נהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות ולא נוותר על ערכינו ועל דרכנו. אנחנו זוכרים את שתי הנקודות במצפן - יש הרבה דרכים להגיע להקמת ממשלה יציבה וממשלה שמהותה משקפת את הקונצנזוס הלאומי ללא קשר למרכיבים הפרסונליים", אמר חבר הכנסת.

לסיום אמר, כי "יש פוליטיקאים שכבר החלו בקמפיין לבחירות 5, זה הכל קל בעולם. הכי קל לא להיות מנהיג אלא להסתכל כל היום על מה הוואטסאפ האחרטן אומר, בעיניי זו התנהגות ילדותית, לא הוגנת ומופקרת. יש פה מדינה, איראן כמו שרואים דוהרת לכיוון כניסה להסכם, אני מבקש, באמת מבקש, מימין ומשמאל ומכולם, למען השם יש לנו מדינה, תפסיקו את קמפיין הבחירות ותניחו את זה בצד. בואו ניתן מאמץ כולם, כל הצדדים, לא לטפס על עצים, לא להקצין. לחשוב איך בצורה אחראית אנחנו פותרים את הפלונטר הזה, יש פה בני אדם. אני משוכנע ואני מתחייב גם, לעשות הכל להביא את מדינת ישראל ואזרחיה לחוף מבטחים".

אמש, אחרי שנציגי הסיעות, בהם נציגי מפלגתו, יש עתיד, הגיעו למשכנו של הנשיא ריבלין כדי למסור את שם המועמד עליו הן ממליצות להרכבת הממשלה, מסר יו"ר המפלגה יאיר לפיד הצהרה לתקשורת במהלכה סיפר כי פנה ליו"ר ימינה והציע לו להקים ממשלת הסכמה לאומית ושבנט יהיה הראשון ברוטציה.

"פניתי לחברי נפתלי בנט כדי להקים איתו יחד ממשלה. ממשלה שתיפרס על פני כל המרחב הפוליטי. מפלגות ימין, מרכז ושמאל. ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו חיים פה יחד. אנחנו יודעים לגשר על הפערים. אנחנו לא שונאים אחד את השני", אמר לפיד. 

הוא הוסיף כי  "אנחנו נחושים להביא את השינוי שהבטחנו לאזרחי ישראל. למנוע ממשלה של נאשם בפלילים שנשען על גזענים מטורפים. המבחן של מנהיגים הוא לעשות החלטות קשות מול מציאות מורכבת. הצעתי לבנט שנקים יחד ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה".