במהלך טקס השבעת הכנסת ה-24 שנערך היום (שלישי) במשכן הכנסת, יו"ר עוצמה יהודית קרא להוצאת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת אל מחוץ למליאה. זאת, לאחר שבמהלך השבעתם, חברי הכנסת עפר כסיף, איימן עודה וסאמי אבו שחאדה התחייבו לשמור אמונים והוסיפו: "מתחייבים לפעול לסיום הכיבוש והאפרטהייד".

חבר הכנסת אבו שחאדה התבקש לחזור בשנית על הצהרתו לשבועת האמונים, אך משלא השתמש בטקסט המובנה לכך, נאמר כי השבעתו איננה תקפה. בעקבות זאת, דרש בן גביר מיו"ר הכנסת יריב לוין, להוציא את חברי הכנסת מהמשותפת אל מחוץ למליאה, שכן התחייבותם אינה תקפה.

בהמשך, מסר בן גביר: "לפי חוק יסוד הכנסת על חברי הכנסת להתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל. תוקף ההשבעה של חברי כנסת מהמשותפת הוא לא חוקי, ואנחנו נדאג לשלוח אותם לפרלמנט ברמאללה או בעזה". לאחר מכן, חברת הכנסת תמר זנדברג קראה לעבר בן גביר "בושה". 

"אנחנו נאבקים למען צדק ושוויון, זה לא צריך להכעיס מישהו"

ח"כ סאמי אבו שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד בסיעת הרשימה המשותפת, התייחס בריאיון אצל בן כספית ואריה אלדד ב-103FM להחלטתו שלא להצהיר אמונים לכנסת בנוהל המקובל כמו גם על הסערה שעורר בעקבות כך. "אנחנו נאבקים למען צדק ושוויון, ולא חשבתי שמשפט כזה צריך להעליב או שמשפט כזה צריך להכעיס מישהו. אין לי אינטרס לתקוע את העבודה בכנסת", אמר.



הוא הוסיף כי "חוסר הסבלנות של יו"ר הכנסת היה בלתי רגיל, אני רגיל לכך שיש לו יותר סבלנות, אך הוציאו אותי מיד מהמליאה – הוא לא היה מוכן לשמוע עוד משפט". 

על הפלונטר הפוליטי שיקשה על הקמת הממשלה אמר שחאדה: "אני באמת מקווה שאנחנו לא בדרך לבחירות חמישיות מיותרות. תוצאות הבחירות האחרונות קשות לכולם". לדבריו, חלק מהציבור מיישר קו עם המצב המושחת שהגיעה אליו המערכת הפוליטית. "תופעה חמורה שאמורה להדאיג את כולנו, ברמה של אנשים שאמורים להיות בכלא, נמצאים בכנסת", אמר.

"תוצאות הבחירות אמורות להדאיג את כולנו, ללא קשר לעמדה פוליטית כזאת או אחרת, ליהודים או לערבים", סיכם שחזארה והוסיף: "אני מתחייב להמשיך את המאבק למען צדק, שוויון ודמוקרטיה – למען כל האזרחים במדינה, יהודים וערבים. מתחייב אני".