הדיון בנושא מדיניות ישראל כלפי החלטת התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שהיה אמור להיערך היום (שלישי), בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי הביטחון והחוץ, בני גנץ וגבי אשכנזי, ובכירים נוספים, נדחה למחר. סיבת הדחייה היא כינוס סיעת הליכוד שנערך לאחר השבעת הכנסת.

עם היוודע דבר הדחייה, גורמים ביטחוניים ביקרו את ההחלטה ואמרו כי "במידה ותתקבל ההחלטה להשיב במכתב לבין הדין, יהיו לכך 24 שעות בלבד בעקבות הדחיה. ככה לא מטפלים בנושא אסטרטגי וחשוב ואין לכך כל תירוץ".

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

כזכור, בג'רוזלם פוסט פורסם בשבוע שעבר כי נתניהו, שר הביטחון גנץ, ואשכנזי טרם נחשפו להמלצות שגיבשו בכירי משרדיהם בנושא החקירה הפלילית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע בחודש שעבר כי יפתח בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה, שומרון ומזרח ירושלים. על פי הודעת תובעת בית הדין החקירה תבחן אירועים החל מחודש יוני 2014 - כלומר, לפני מבצע צוק איתן שהתרחש בחודשים יולי-אוגוסט 2014. בחקירתו צפוי בית הדין לעסוק הן בעבירות שבוצעו לכאורה על ידי כוחות צה"ל, וכן על ידי חמאס וגורמים פלסטיניים נוספים.