יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר בשיחות סגורות למקורביו כי אם וכאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייכשל במאמציו להרכיב ממשלה, הוא יקים ממשלה יחד עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד - כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13.

מפלגת הציונות הדתית פרסמה תגובה לדיווח: "החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין. בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו יכשל ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור. אנחנו קוראים לבנט ושקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין".

כמו כן, בכאן 11 דווח כי בנט וגדעון סער הבהירו ללפיד כי לא יסכימו להישען על הרשימה המשותפת, אך כן יסכימו לשיתוף פעולה עם מפלגת רע״מ. בתוך כך, בנט צפוי להיפגש עם נתניהו ביום חמישי.

כזכור, בנט מסר היום הצהרה לתקשורת לאחר הודעתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי יטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. בהצהרתו העביר בנט מסר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר שהאחרון קרא לו להקים ממשלת רוטציה משותפת.

"לא הייתה לי דילמה, לעולם לא אוותר על ערכיי, ציונות ואחדות למען שום תפקיד בעולם", אמר בנט והוסיף: "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה להיות רה''מ ולא זינקו עליה", אמר בנט בהצהרה.