מאהר איברהים, אח במחלקה פנימית א' בבית החולים העמק בעפולה, שהוסבה למחלקת קורונה, התרגש מאוד לגלות כי נבחר להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. "אני בסדר גמור ברוך השם, עדיין בשיא ההתרגשות שלי, מתחיל לאט לאט לעכל את זה", סיפר הבוקר (רביעי) בראיון לגולן יוכפז וניסים משעל, "ההודעה הגיעה אלי בהפתעה, וכללה שיתוף פעולה של מנהלי המרכז הרפואי ששם אני עובד. הם זימנו אותי לישיבה שלא מן המניין, סוג של תרגיל שעשו לי, תוך כדי הישיבה הטלפון מצלצל והשרה מירי רגב וחילי טרופר על הקו ומבשרים לי על הבשורה, היה מאוד מרגש, התרגשתי בצורה שאני לא יכול לתאר".

הוא שיחזר את השיחה: "הם אמרו שנבחרת לשאת משואה בשם הצוותים הרפואיים והאחים והאחיות בישראל על השנה הקשה שעברה עלינו, על הנתינה שלנו, ומוטלת על כתפיי אחריות כבדה". כאמור, סיפורו פורסם לראשונה לפני כחודשיים, כאשר שימח את משפחתו של חולה קורונה שנפטר במחלקה - וקרא עימו את תפילת שמע ישראל, רגעים ספורים לפני מותו.

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

"משפחתו של החולה, מטופל חרדי בן 74, לא הספיקה להגיע כדי להיפרד ממנו, ברגעיו האחרונים קראתי שמע ישראל, תפילה קצרה, ממה שאני יודע לידו", סיפר איברהים, "הוא נפטר והמשפחה לא הספיקה להיפרד ממנו. ברגעיו האחרונים הוא כבר לא היה בהכרה, אבל לאורך האשפוז היה איתנו".

האח ציין כי ההחלטה לומר את התפילה היתה יוזמה שלו. "התחלתי לחשוב מה הייתי יכול לעשות במקום המשפחה, מה אני צריך לעשות עכשיו וזה הגיע באופן ספונטני ממני, לא כמחווה, אלא הרגשתי שזה הדבר, מאדם לאדם", אמר וסיפר כי שמע לראשונה את התפילה במהלך לימודיו. "למדתי במסגרת התואר קורסים ביהדות. לא הכרתי את כל התפילה בעל פה, אמרתי חצי ממנה, אבל אני חושב שזה מתקבל".

"הרגשתי מנוחה בלב ועוד יותר טוב שהייתי בקשר עם המשפחה, אנחנו עדיין בקשר עם הבת שלו , מרב, שהתקשרה אלי אתמול לברך אותי", סיכם.

בשלב זה עלתה לשידור מירב גלסטר, בתו של החולה: "מאהר היקר. בוקר טוב, אנחנו מתחילים לעכל, עברה השבעה והשלושים ועברנו פסח שחגגנו ביחד אני ואחי, אחי שישב איתי שבעה פעם ראשונה בלי אבא. רציתי באמת להודות ולברך, גם אתמול דיברנו מאהר ואני וקבענו להיפגש ונגיע בעזרת השם לטקס".

"באמת הוא סיפר את מה שקרה וחשוב לי לספר מהצד שלנו של המשפחה, אבא שלי היה מאושפז בבית החולים העמק במשך כשלושה וחצי שבועות, והיה ער שבוע וחצי מתוכם כשמצבו קשה" הוסיפה ב-103FM, "המסר שלו כל הזמן היה אופטימי והוא מאוד התרגש מההרמוניה של הצוותים, איך הם עובדים, ישראלים ערבים וישראלים יהודים,  ודיבר על זה כל הזמן ואמר מפה יכול לצאת השלום". היא סיפרה על הביקור האחרון שלה: "במהלך הביקור שלי במחלקה, עיתונאי ביקש לצלם אותנו. נכנסתי למחלקה כשאני ממוגנת לחלוטין, רק בן משפחה אחד יכול להיכנס למחלקה למשך כרבע שעה, ובסופו של דבר הוא צילם אותנו".

גלסטר הוסיפה: "אבא היה מאוד אופטימי, יהודי חרדי חסיד חב"ד תושב בני ברק, ואמר לכתב 'אחרי שאני אצא מפה ואחלים בעזרת השם נעשה מסיבת עיתונאים ואני אזמין את כל העיתונאים והצוותים לספר שמפה יצא השלום, על אהבה ואחדות ונתינה של כל הצוותים לכל החולים'".

"אתם מקיימים את צוואתו - מדינת ישראל שבחרה להעלות על נס את הסיפור המרגש הזה", סיפרה, "אני לא אשכח את הרגע הזה, מאהר המקסים ניגש אלינו בשיא הרגישות והענווה ואמר 'חשוב לי שתדעו, אני יודע שאבא היה דתי וזה חשוב לכם ואני ברגעיו האחרונים לפני צאת הנשמה אמרתי איתו שמע ישראל'. וואו, זו באמת שיא האצילות. מעשה אצילי שבן אדם אומר 'מה אני יכול לעשות, המשפחה לא פה, במקומם'. כל היחס של כל הצוותים במחלקה היה כזה כי חולה קורונה בודד, אין לידו מעגל תמיכה והצוותים נהיים בני המשפחה. יש תקווה". בסיום הראיון המרגש, איברהים המתגורר בדבורייה סיפר כי קיבל תגובות מעורבות על החלטתו.