ביקורת חסרת תקדים משמאל נגד נשיא המדינה, רובי ריבלין, מצד מי שכיהנה כממלאת מקום נשיא המדינה, דליה איציק. איציק, שהחליפה את נשיא המדינה לשעבר משה קצב לאחר שזה יצא לנבצרות, התראיינה ברדיו גלי ישראל, ותקפה את הנשיא ריבלין. דבריה נגד הנשיא באים על רקע סירובו להעניק לנתניהו את המנדט באופן פיזי, כמיטב המסורת, ועל כך שהחליט להיעדר מהצילום המסורתי עם ראשי הסיעות לאחר השבעת הכנסת. 

״עם כל הכבוד ויש כבוד", אמרה דליה איציק, "בית הנשיא הוא לא הבית הפרטי של נשיא המדינה, כן אזמין לא אזמין...לא מוסיף לו כבוד, ולא בפעם הראשונה. האם הנשיא הוא מעל החוק? מי אתה שתקבע מה כן ומה לא. על פי החוק ראש ממשלה יכול להרכיב את הממשלה. אני חושבת שחלק גדול מהפמפום של התקשורת שלא אוהבת את ביבי - השפיע עליו".

דליה איציק (צילום: פלאש 90)
דליה איציק (צילום: פלאש 90)

לדברי איציק, שכיהנה כחברת כנסת מטעם העבודה וקדימה, "אני מרגישה שיש רדיפה תקשורתית אחרי נתניהו, אינני מבאי ביתו ואני לא חברה שלו. יש תסכול רב בקרב המחנה שלא מצליח לנצח אותו באופן דמוקרטי, יש פה סוג של איבה".

"אני לא ראיתי הסתה או פילוג בקמפיין שלו, ההפך. זה מדאיג אותי, אני אוהבת את המדינה הזו. אזרחי ישראל ראויים למשהו אחר, מה זה החרמות האלו? די כבר, זה לא נכון. אני מרגישה שיש למחנה ההוא אידיאולוגיה אחת: ׳רק לא ביבי׳".

"אני חושבת", הדגישה עוד איציק, "שבהפוך על הפוך זה רק מזיק למחנה שאני שייכת אליו ! אני מאד נמנעת מלהתראיין כי אני יודעת שיתקפו אותי, יש פה משהו מסוכן ובלתי נסבל, אנשים כמוני שאומרים את זה בשקט חייבים לומר את זה בקול רם. יש לי הרבה חברות וחברים שמרגישים כמוני שיש פה משהו מוגזם, גם כאלה מהחברים שלי שלא אוהבים את ביבי מרגישים ככה. מאד עצוב לי".