חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס היום (רביעי) בשיחה עם בן כספית וינון מגל לסערה שעוררו חברי מפלגתו במהלך ההשבעה. "תראה, אין ספק שרמת הגזענות והפשיזם בכנסת הזאת אחרי הבחירות גבוהה מדי ולכן אנשים, קולגות שלי, מצאו לנכון לומר מילה אחת או שתיים כדי לציין את זה בזמן ההשבעה", אמר ב-103FM והעריך כי הגזענות תישאר. 

"בוא נבדוק במדינת ישראל מי גזען, מי קורבן של גזענות, מי סובל מגזענות של הרוב בקבוצות הרוב", הוסיף טיבי ונשאל מה דעתו על נישואים של יהודים וערבים: "כל אדם רשאי לעשות מה שהוא רוצה, יש משהו הומוגני שמוסלמית רוצה להינשא למוסלמי, זה דבר טבעי, יהודי ליהודייה, טבעי. אבל אם הבת שלך רוצה לעשות משהו אחר היא תחליט לבד, אתה והיא תחליטו מה שאתם רוצים".

סערה בהשבעת הכנסת לאחר שסמי אבו שחאדה סירב להישבע אמונים (צילום: ערוץ הכנסת)

המגישים שאלו - "מה אתה אומר על הרומן עם עבאס של הימין", וחבר הכנסת השיב: "אני לא רואה רומן מהצד של סמוטריץ' והוא ימין". הם ציינו כי בליכוד כן, והוא הסביר: "מצידך אולי, אתה ימין. אתה לאחרונה ינון גילית את נפלאות האסלאם וכמה האסלאם היא דת סובלנית, אני מברך על כך".

כספית התייחס לראיון שקיימו בתוכנים עם הרב שמואל אליהו מצפת, ואמר: "אחמד אתה לא מבין מה עובר עליי פה, אני רב עם ינון מגל הרב שמואל אליהו מצפת מסבירים לי שהקוראן זה בכלל ציונות". הוא שאל האם מדובר ברב "שאמר שהארץ מקיאה את הערבים", וכשהתברר שכן אמר - "פח זבל, גזעני, הרב הזה".

הוא המשיך ותקף: "הרב הזה הוא פח זבל, גזעני, פסולת אנושית. אני מצפצף עליו, אני בז לו, רב לא אמור לדבר ככה ושייח שיגיד ככה על יהודים גם שם צריך לגנות אותו". בתגובה, חבר הכנסת נשאל על אלו שחיבקו שלשום מחבל משוחרר. "הוא בז למוסלמים, לערבים, לדת. בגלל שהוא רוצה לשמור על השלטון הוא מוכן למשהו חד פעמי. האיש הסית נגד סטודנטים ערבים שחיו בצפת, הסית נגדם, גרם לפגיעה בהם", הדגיש. 

"שמירה על שלטון יכולה להביא אנשים להגיד דברים שלא אמרו בעבר או שלא יגידו בעתיד אחרי שהשלטון יהיה בידיהם, בסדר? אתה רוצה שאני אתקן? הדברים של הרב הם פסולת אנושית", המשיך ותקף. המגישים אמר: "דיבר על המהות, שבסופו של דבר תהיה הבנה כשהמוסלמים יכירו בכך שארץ ישראל היא אדמה ששייכת לעם היהודי". חבר הכנסת טיבי השיב: "לא יקרה, המוסלמים לא יכירו אם יש מוסלמי כזה שיעלה לשידור אצלך ויגיד, אני מכיר ואני אוהב את סמוטריץ' ואת בן גביר, שיגיד".

טיבי נשאל "האם אין מוסלמי שיגיד שהארץ שייכת לעם ישראל", והשיב: "אין מוסלמי רציני שיגיד דבר כזה, אין מוסלמי אמיתי שיגיד דבר כזה". הוא התייחס לקבלת הפנים שקיבל המחבל רושדי אבו מוך, שהשתחרר מהכלא בתחילת השבוע לאחר שריצה 35 שנות מאסר בגין רצח את החייל משה תמם ז"ל: "כאשר מישהו יוצא לחופשי אחרי 35 שנים בכלא טבעי שהמשפחה והחברים שלו יביעו שביעות רצון ושמחה, טבעי. מכיר פוליטיקאים יהודים שאימצו, עודדו, נפגשו עם המחתרת היהודית, ואין סימטריה, ובכל זאת זה שלטון, זה מדינה שעודדה טרוריסטים יהודים".

בהמשך הראיון עלתה הסוגייה הפוליטית, וחה"כ מהרשימה המשותפת נשאל האם יתמוך בממשלה הכוללת את אביגדור ליברמן. "אין שיח בינינו, מאז שנכנסתי לכנסת. הוא אמר שצריך להוציא אותי ואת מוחמד ברכה להורג. יכול להיות שהיום הוא לא יגיד את זה. לכן אנחנו רחוקים מאוד, פער אדיר בינינו. עם אלי אבידר אנחנו מדברים, כל הח"כים הערביים".

המגישים ציינו כי "בנט וסער אמרו שלא ישענו על המשותפת", וטיבי השיב כי מדובר בספין. "לא היה דבר כזה. זה לא נכון, מישהו מיש עתיד אמר לי שלא שמע על כך. בימים האחרונים אנחנו נפגשנו רק עם יאיר לפיד, כמעט המלצתי עליו, אם היה לו 51 לפני הפגישה שלנו עם הנשיא - השניים של תע"ל הובטחו ללפיד על ידי לפני, זה לא קרה, אני מצר על כך אבל יהיו עוד תחנות", הסביר.

אחמד טיבי ואיימן עודה (הרשימה המשותפת) (צילום: פלאש 90)
אחמד טיבי ואיימן עודה (הרשימה המשותפת) (צילום: פלאש 90)

חבר הכנסת נשאל על העדים האחרונים בהם נקט גדעון סער, ואמר כי "לצערי הרב מזה תקופה ארוכה לא דיברנו לכן אני לא יודע מה הוא חושב, תשאלו אותו. אמרנו שלום אבל אנחנו לא מנתחים את המצב, ובעבר דיברנו הרבה על ריאל מדריד וברצלונה". הוא הוסיף: "הייתי שמח שהקולות שלנו היו מכריעים, הייתי מכריע לטובת לפיד. יכול להיות שהבייס של סער שונה מבייס של לפיד ושלנו, אולי זה השיקול, לא יודע".

כספית ומגל תהו האם תע"ל, בראשה עומד טיבי, תתמוך בלפיד. "לא דיברנו על כך, אבל בפגישה שלנו העלינו דרישות של הציבור הערבי, תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית עם מימון רחב, תכנון ובנייה ביטול או הקפאה ארוכת טווח לחוק קמיניץ, יש לנו עמדה לגבי חוק הלאום, יאיר לפיד חושב שצריך לתקן אותו, הורדת שכר לימוד לסטודנטים ומעונות לא רק לערבים, טיפול בתוכנית העוני בפריפריה וביישובים הערביים, הורדת מיסים", הסביר, "אני תמיד חשבתי שצריך לבטל את חוק הלאום, לפיד העמדה המוצהרת שלו זה תיקון לפי סעיף שוויון".