פרשננו הצבאי טל לב רם שוחח היום (רביעי) עם גולן יוכפז וניסים משעל על הדיווח לפיו הקומנדו הישראלי עומד מאחורי תקיפת האונייה האיראנית. "זה משחק מוחות והדילמה המרכזית היא איפה אתה שם את הרף מבלי להגיע להסלמה. אבל בוודאי שיש הסלמה. אם נלך אחורה ונסתכל, במשך שנתיים התקיפות המיוחסות לישראל הן ברמות של עשרות רבות, לא 12 כפי שפורסם, וזה עבר בשקט", הסביר.

הוא הוסיף ב-103FM: "הסתכלו על צירי הנפט והברחות הנפט, כסף שעבר לחיזבאללה, והדבר השני זה פגיעה באמל"ח, וכאן עליית המדרגה בפעולה הזו שמיוחסת לישראל - אלו היו פעולות נגד אוניות אזרחיות. בסופו של דבר זו מטרה צבאית, וזו פעם ראשונה, שאנחנו יודעים עליה בצורה ברורה, שכוחות קומנדו ישראלים, על פי הפרסומים הזרים, תוקפים בים מטרה צבאית". 

בהמשך השיחה הזכיר כי האיראנים לא תקפו אוניות ישראליות אלא אוניות בבעלות ישראלית. "עד עכשיו, האיראנים הגיבו פעמיים כפי שאנחנו יודעים נגד אוניות בבעלות של ישראלים. כלומר, מדובר במטרות ברמה הנמוכה ביותר באיכות הפעולה הצבאית", הדגיש, "בישראל חיכו עשרה ימים כנראה ובחרו לעלות מדרגה, ולבצע פעולה ברמה יותר גבוהה".

לדבריו, הנקודות החשובות הן לא להטביע, שלא יהיו הרוגים ושלא יהיה נזק סביבתי שיאשימו בו את ישראל. "אם היה ספק שיהיו הרוגים - הפעולה לא היתה יוצאת לפועל אותו לפועל". בסיום השיחה הדגיש: "מדובר בספינה איראנית שיודעת לאסוף מודיעין, ולכן נדמה שהסעודים יכולים להיות מאוד מרוצים מהעניין. יש לקחת בחשבון את האפשרות שיום אחד האיראנים ישתמשו בטילים לעבר ישראל, וכי עד עתה היכולת האיראנית להגיב אינה גבוהה".