יו"ר בל"ד, סאמי אבו שחאדה, פנה היום (רביעי) למזכירת הכנסת וביקש לאפשר לו ולחברי הכנסת הנוספים מטעם הרשימה המשותפת שהצהרת האמונים שלהם נפסלה אתמול, להצהיר אמונים בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת.

בתוך כך, חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה ליו"ר הכנסת, יריב לוין, בטענה כי "יש לאסור על חברי המשותפת כניסה למליאה". הוא אף דרש לשלול באופן מיידי את כל זכויות חברי הרשימה המשותפת, בעקבות סירובם להצהיר אמונים בנוסח הקבוע בחוק. בבקשתו צוין כי: "ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל להנות מזכויות חברי הכנסת".

כזכור, אמש, במהלך התכנסות מליאת הכנסת ה-24, במהלך ההשבעה, חברי הכנסת עופר כסיף, איימן עודה ואבו שחאדה, הוסיפו להצהרה המקובלת "מתחייב אני" את התוספת לפיה הם "מתחייבים לפעול לסיום הכיבוש והאפרטהייד". אבו שחאדה אף התבקש לחזור בשנית על הצהרתו לשבועת האמונים, אך משלא השתמש בטקסט המובנה לכך, נאמר כי השבעתו איננה תקפה.

יו''ר הכנסת, הודיע כי גם הצהרותיהם של ח''כ איימן עודה וח''כ עופר כסיף "אינן תופסות". בעקבות זאת, דרש בן גביר מלוין, להוציא את חברי הכנסת הללו אל מחוץ למליאה, שכן התחייבותם אינה תקפה.