כארבע שנים לאחר שהורשעה בשידול לרצח אחותה התאומה הילי סובול, שירי סובול תשתחרר מחר (חמישי) מבית הכלא, לאחר שוועדת השחרורים של יד בתי הסוהר החליטה להיעתר לבקשתה לשחרור מוקדם ולקצר את עונשה בשליש.

הדיון בעניינה של סובול התקיים ביום שני האחרון, החמישה באפריל, לאחר שעתרה באמצעות פרקליטה, עו''ד בן מעוז. בדיון, הוחלט על קיצור העונש, בין היתר בעקבות עמדת הפרקליטות, שבאופן חריג, הסכימה לקיצור המאסר, אחרי שנמצא כי סובול מיצתה את ההליך הטיפולי והשיקומי בתקופת מאסרה.

לטענת פרקליטה, היא עברה טיפולים פסיכולוגיים בכלא, בשל היותה מוכרת כנפגעת פוסט-טראומה מהאירוע, שיתפה פעולה באופן מלא עם תוכניות הטיפול האישיות והקבוצתיות ונמצאה ראויה לקבל הזדמנות שנייה בחברה. נציין כי סובול הביעה חרטה על הרצח ועל מעורבותה בסיוע ושידול לרצח.

פרקליטה של שירי סובול, עו''ד בן מעוז (צילום: שי אוחיון)
פרקליטה של שירי סובול, עו''ד בן מעוז (צילום: שי אוחיון)

כזכור, שירי הועמדה לדין במקביל לבן זוגה ערן דוד, אשר הואשם ברצח אחותה התאומה של שירי, הילי ונשפטה, כאמור, לשש שנות מאסר. מיד לאחר הרצח, המשטרה סימנה את השניים כחשודים, זאת למרות שניסו לטשטש את זירת האירוע וטענו שמישהו פרץ לדירה. בזירה נמצאו, לעומת זאת, ראיות רבות שקשרו את השניים למקרה, ביניהן גם הסכין ששימשה לרצח הילי.