בקרב הנרטיב על הממשלה הכל מותר. מפלגות איבדו כיוון והצביעות זועקת לשמיים, הימין מצביע על צביעות השמאל והשמאל על צביעות הימין. אם אחרי הסיבוב הקודם ממשלה עם נציגי המשותפת הייתה אסון לאומי בעייני הימין והזדמנות היסטורית בעייני גוש השינוי, כעת דווקא בימין משוכנעים כי שותפות יהודית-ערבית מחייבת את כניסתם ערבי ישראל לממשלה ודווקא בגוש השינוי ישנם מי שלועגים לדבר ומכשילים מהלך להקמת ממשלה בשל שותפות של מפלגות ערביות. רבות נאמר כבר על הפוליטיקה המטורפת שלנו, רבות עוד יאמר, ואף מילה לא תתקרב לתאר את הטירוף מאחורי המציאות.

ועם זאת, בקרב מי הוא ציוני ומה היא 'ממשלה ציונית ולאומית' נשכחה אמת פשוטה. ממשלה בשותפות הציבור הערבי היא מהות הסיפור הציוני והחזון הציוני. זאב ז'בוטינסקי, האיש ששירטט את החזון הבית"רי, דיבר על מדינה שבה, בהינתן וישנו ראש ממשלה יהודי, סגנו יהיה ערבי. ממשלה בתמיכת הציבור הערבי היא לא אילוץ בחזונו, אלא חלק אינהרנטי. גם מצדו של בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת היהודים, החזון היה דומה. בספרו "אלטנוילנד" שרטט הרצל חזון על מדינה יהודית שהציבור הערבי יהיה גאה להיות חלק ממנה כיוון שהיא תיתן ביטוי שווה ושוויון הזדמנויות מלא לכולם. 

מנגד, כמה אירוני כי דווקא המפלגה המכנה עצמה 'הציונות הדתית' מביעה באין מפריע ובשקט מוחלט חזון מסוכן המנוגד לחזון הציוני כשמים וארץ. רשימת הדרישות שהביאה איתה מפלגת נעם היא לא פחות מסכנה אמיתית למי שחלם על דמוקרטית שוויונית. ברחבי העולם, כשאנחנו מספרים את סיפורה של התנועה הציונית, אחד הנושאים שאנחנו גאים בו הוא העובדה כי התנועה הציונית הייתה מאז ומעולם תנועה פמיניסטית. בעולם ישן ובלתי מתקדם, דווקא בתנועה הציונית היו חברות נשים שקיבלו שוויון זכויות מלא. הקונגרס הציוני העולמי היה הראשון בעולם שבו ניתנה זכות הצבעה שווה לנשים עוד בשנת 1897. החזון הציוני של מדינת ישראל נבנה על שילוב מלא של נשים ואפילו במחתרות היהודיות נשים היו מובילות ולוחמות. כעת בדרישותיה הקיצוניות, דורשת מפלגת נעם להפוך את מדינת ישראל ל"סיפורה של שפחה" ולחבוט בחזון הציוני.

ומה נגיד על עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר? תורה כהניסטית לא רק נכנסת בדלת הראשית לכנסת ישראל, אלא גם לממשלה, ואין פוצה פה. הכהניזם סותר במהותו את החזון הציוני. החזון הכהניסטי הוא חזון אלים המבוסס על טרור. לא זו פניה של המדינה שלנו, לא זו פניה של הציונות ואוי לנו אם זו תהיה פניה של מדינת ישראל בעולם. מדינה שבה מורשע בסיוע לטרור מקבל את ההגה למנות שופטים במדינה. אדם ששייך לתנועה שהוצאה מחוץ לחוק. לא, אלו לא חברי הכנסת מטעם הרשימה המשותפת שהורשעו בסיוע לטרור ועדיין מכהנים בכנסת, אלא בן גביר. כאשר מאיר כהנא היה מדבר במליאת הכנסת, היו עוזבים חברי הכנסת של הליכוד את מליאת הכנסת - הם לא היו מוכנים לתת לו לגיטימציה. כעת ממשלה שבה קולו של יורשו יקבע זו "ממשלה ציונית".

הפער בין הדרישות של הסיעות הערביות לבין שברי המפלגות המכנות עצמן 'הציונות הדתית' רק ממחיש כמה פסילת הערבים לטובת הגזענים היא מהלך אנטי ציוני לכל דבר ועניין. בעוד דרישות החברה הערבית היא למנוע כניסת נשק ליישובים ולעצור את השתוללות הפשע, אלו דורשים להרחיב את המערב הפרוע בהתנחלויות. בעוד הסיעות הערביות דורשות לעצור את הריסות הבנייה ולאפשר למדינת ישראל "לשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה", האנטי ציונים דווקא דורשים להרוס בתים ולגרש אנשים מבתיהם. בעוד הסיעות הערביות דורשות לבטל את חוק הלאום וליישם את הסעיף לפיו "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". במפלגת נעם דווקא דורשים להתחיל ליישם את סעיפיו הגזעניים של חוק הלאום.

החזון הציוני הוא לא חזון גזעני, פסילת המפלגות הערביות וכניסתן של מפלגות כמו נעם ועוצמה יהודית לתוך הקואליציה בישראל זה כתם על הכנסת ועל הממשלה. מי שמדבר על "ממשלה ציונית" עם האנשים האלה מבייש את מהותה של הציונות. מייסדי המדינה לא מתהפכים בקברם בגלל שותפות עם איימן עודה או אחמד טיבי, אלא בגלל השותפות עם איתמר בן גביר ומפלגת נעם.

הכותב הוא חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם