ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (רביעי) בנאומו בטקס הממלכתי ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה לעניינים האקטואליים - הסכם הגרעין עם איראן, וחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה.

"משטרים כאלה שווים כקליפת השום. גם לידידינו אני אומר. שלא תהיה שום טעות. הסכם עם איראן יסלול את דרכה לנשק גרעיני. שיאיים עלינו בהשמדה. הסכם כזה לא יחייב אותנו כהוא זה", אמר נתניהו.

"בזמן השואה לא היה לנו הכוח להגן על עצמנו וגם לא הזכות הריבונית, היינו חסרי זכויות, מדינה ומגן. היום יש לנו מדינה יש לנו כוח מגן והזכות הטבעית והמלאה למדינתו הריבונית של העם היהודי להגן על עצמנו מפני אויבינו", הוסיף.

"זו גם תשובתנו להחלטה של בית הדין בהאג שמבקש לחקור את ישראל בטענה ההזויה שחיילנו ומפקדנו ביצעו כביכול פשעי מלחמה בשעה שהם נלחמים בארגוני טרור שמבצעים יום יום פשעי מלחמה. חיילי צהל נלחמים בזורעי מוות ודווקא אותנו חוקרים. איזה אבסורד, איזו צביעות", המשיך נתניהו.

"הוא הוקם בהשראת בית הדין בנירנברג ששפט פשעי מלחמה נאצים אחרי מלחמת העולם השנייה אבל מנירנברג להאג קרה היפוך מוחלט. גוף שהוקם כדי להגן על זכויות האדם מכן על מי שרומס את זכויות האדם. לא רק בהתנהלות בית הדין היה היפוך אלא גם לנו היה היפוך, היפוך מאבק אדם שנפוץ ברוח לעם חזק וגאה שנטוע בארצו. היפוך מתהומות האופל באושוויץ לפסגות האור בירושלים. היום אין אף גורם בעולם שימנע מאיתנו את הזכות והכוח להגן על עצמנו מפני איום קיומי", סיים נתניהו את דבריו.