"בעוד המשק חוזר לשגרה, חברות מבינות שעליהן להתאים את האסטרטגיה העסקית לרוח התקופה. כל עסק הופך לעסק טכנולוגי בעל כורחו, וכשהטכנולוגיה היא השחקן המרכזי - הרי שקצב קבלת ההחלטות חייב להיות מהיר יותר".

כך אומר מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל שמעון אלקבץ,  שמתייחס להליך הדיגיטציה שתפס תאוצה בקרב עסקים וארגונים רבים במהלך תקופת הקורונה.

"אין ספק כי התפיסה החדשה של הענן משנה את כללי המשחק", אומר אלקבץ, "כחברה בת 500 אלף עובדים ברחבי העולם, בחרנו להשקיע 3 מיליארד דולר כדי להקים צוות גלובלי של מומחי ענן, כשאנו נמצאים שם עבור הלקוחות שלנו החל משלב הייעוץ, דרך הטמעת המערכות ועד לתפעולן.

"אם פעם אנשי מערכות המידע היו מאחורי הקלעים, הרי שכיום הם אלו המניעים חדשנות לכל אורכה של פעילות הליבה העסקית. יעילות העבודה של הענן מאפשרת להריץ פלטפורמות מורכבות מבוססות נתונים, המעבדות כמויות אדירות של מידע, ולהפיק תובנות אשר מקדמות פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, אשר בתורם - הופכות את הארגון לגמיש, יעיל, שירותי ורלוונטי יותר.

אנשים בקניון דיזנגוף סנטר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אנשים בקניון דיזנגוף סנטר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אלקבץ מסביר כי דוגמאות ליעילות בשימוש פלטפורמת הענן באות לידי ביטוי כמעט כל יום בחיים שלנו. "למשל, כאשר לקוחות מבקשים הלוואה מהבנק מרחוק, ושני הצדדים מעוניינים לעשות את התהליך באופן מהיר ופרסונלי", הוא מדגיש, "מנגנון בינה מלאכותית אשר למד ממיליוני הלוואות בעבר, יוכל לסייע במהירות ולהחליט אם הלקוח זכאי להלוואה. דוגמה נוספת היא מנגנון אשר יגרום לרכב להתריע מתי ולאיזה טיפול עלינו להעבירו בטרם עת - פרויקט דומה לזה שביצענו עם חברת המנועים וההנדסה קאטרפילר, שהוביל להורדת זמן השבתת הכלים לקרוב לאפס".

גוף נוסף שזיהה את העלייה המשמעותית של ענף הדיגיטל בארגונים הוא Wemake, סוכנות בוטיק לקידום ושיווק עסקים בדיגיטל, שאותה הקים לב ממדוב. ממדוב הקים את העסק לאחר שהשלים קורס לקידום אתרים, פרסום ושיווק באינטרנט בג'ון ברייס סניף חיפה - זרוע ההדרכה של מטריקס.

"אחרי שעבדתי בתחום במהלך הלימודים, החלטתי לצאת לדרך עצמאית ולהקים את Wemake". אמר ממדוב. "ידעתי שאני יכול לעזור לעסקים לגדול, למקסם את היכולות שלהם ולהגיע לקהלים נוספים – ולא טעיתי. במהלך תקופת המשבר הצלחנו לעזור לעסקים להעביר את מרבית הפעילות שלהם לאונליין, מה שעזר להם להמשיך ולפעול גם בתקופה הנוכחית, ואף הציל חלק מהם מקריסה כלכלית מוחלטת".

קונים בקניון איילון ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
קונים בקניון איילון ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)