הזמר קובי אפללו ישתתף היום (חמישי) בטקס "לכל איש יש שם" בכנסת ויבצע את שירו "שמע" אותו הוא מכנה תפילה. לפני הטקס ישב אפללו לשיחה מרגשת במיוחד ובה סיפר על ההתרגשות ממעמד ההופעה בכנסת. "זה תמיד מרגש, הכנסת היא המקום שתמיד כשאתה נכנס אליו אתה עטוף בחיבוק היסטורי כזה. זה מוסד שכה מזוהה עם המדינה זה מאוד מרגש וכשבאים להנציח את הצביון שעליו קמה מדינת ישראל ואת הגיבורים שהרבה בזכותם יש לנו מדינה, אז על אחת כמה וכמה".

הופעת בהמון טקסים ושמעת אין ספור סיפורי גבורה ועצב בלתי נתפסים, יש איזו דמות שעולה לך בראש כשאתה עוצם את העיניים?
"עכשיו אולי בגלל שזה מאוד טרי, השתתפתי ב'מעלים זכרון' של ארגון לתת בפרויקט שבו נפגשתי עם ניצול שואה שסיפר לי לפרטי פרטים מה הוא עבר כילד ואני חושב שבכל השיחה שכמה שהזדעזעתי וכמה שהיה לי קשה לשמוע על החוויות הקשות, שנלקחה ממנו ילדותו והוא היה צריך להתמודד עם גיהינום, ברגע שהוא הרים את השרוול וראיתי את המספר, לא עצרתי את הדמעות, באותו רגע ביקשתי הפסקה כי זה בלתי נתפס, זאת מציאות שכאילו הגיהינום ירד לעולם".

יש משפט בשיר שאתה מקריא ומתחבר אליו ממקום אישי?
"אני שר את השיר שמע שהוא תפילה שכתבתי לפני עשר שנים, דווקא מתוך שברון לב יש שם משפט שאומר 'וכשהלב שלי נשבר פניך אל תסתר' ואני מרגיש שבשואה רבים מהקרבנות, רבים מהניצולים חוו איזושהי הסתרה מהאלוהות, הם לא הבינו למה קורה להם מה שקורה להם ומשם זה מחבר אותי. ההסתרה הזאת, פניך אל תסתר".

איך אפשר אולי למצוא את הזקיק האלוהי הזה בתוך חושך, אולי הגדול ביותר שראתה האנושות אי פעם?
"אני חושב שבאיזשהו מקום, כתוצאה מהשואה כמה שזה נורא להגיד את זה, אחר כך הבינו בעולם את הצורך בהקמת מדינה ליהודים שתהיה גם המקלט שלהם, שתהיה גם ההגנה והבית שלהם, כי כל זמן שהיינו מפוזרים בגלות פרעו בנו לאורך כל ההיסטוריה, איך שלום אומר 'תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר', אז אני חושב שהיה הכי הכי חשוך בהיסטוריה היהודית בשואה והשחר היא בעצם מדינת ישראל ולכן זה מחבר אותי גם לכנסת ועצם העובדה שיש לנו מדינה ועצם העובדה שהניצולים בשעת התופת וכשהם עברו את הגיהינום שהם עברו, אני חושב שאף אחד לא דמיין שכמה שנים אחר כך פתאום יהיה להם בית".

את השיחה סיים אפללו בבקשה לדיאלוג בין נבחרי הציבור: "יש איזשהו הלך רוח שדווקא אני מרגיש בתקופה הזאת של יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות שהעם עצמו, לרגע עוצר ומתאחד, באמת ואני מאוד מקווה שגם הנבחרים שלנו יעצרו לרגע ויתאחדו ובסך הכל מדובר באנשים מאוד חכמים ואני חושב שבמקום הזה אם תהיה חוכמה שמתעלה 'על אני צודק, אני יודע או אני המנהיג הבא' וישימו בצד רגע את הפלונטרים בינם לבין עצמם, פשוט יתעלו ויבינו שיש כאן עם שזקוק להנהגה, אז אולי זה יקרה".