כשמתכננים להקים עסק או לחלופין מיזם חדש יחד עם שותפים, חשוב לנקוט באמצעי זהירות שעשויים למנוע מחלוקות עתידיות, ובכך לשמור על טובת העסק או המיזם ולהבטיח את חוסנו ויציבותו.

הסכם שותפות הוא אחד מאבני הדרך להצלחה של כל מיזם או עסק משותף. בהסכם שותפות ניתן להגדיר את חלקו המשפטי והעסקי של כל אחד מן השותפים, ובין היתר, את ההשקעה כספית, חובותיו וזכויותיו של כל שותף, חלוקת תפקידים ברורה, שעות עבודה ושכר, האם תעשה חלוקת דיבידנדים ובאילו תנאים.

הסכם שותפות נועד לספק קרקע יציבה לדרך המשותפת של שותפים בעלי מטרה עסקית זהה. הצדדים להסכם יכולים להיות תאגידים, יחידים ואף שותפויות.
 
מן הראוי לציין, כי הסכם שותפות משתנה בהתאם למאפייניה של השותפות. קיימים מספר סעיפים מהותיים בהסכם עליהם יש לשים דגש, אשר עשויים לקדם את הצלחת השותפות. כך למשל, סעיף בהסכם שותפות אשר נותן מענה למחלוקות שעשויות להיווצר בין השותפים, מבלי לפגוע בעסק ובטובתו.
 
בנוסף, רצוי להגיע להבנות והסכמות בנושאים הכספיים, למשל האם ההון הראשוני שיושקע ע"י השותפים יוגדר כהלוואת בעלים שתוחזר בתנאים מסוימים, או שמא ההון הראשוני ייחשב ככספי השקעה שלא יוחזר.

חשיבותו של עורך דין בעת עריכת הסכם שותפות
לא אחת קורה שיזמים נלהבים ונרגשים אשר רוצים לפתוח במהרה עסק חדש, מתעלמים מנורות אזהרה. לכן, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי שמגיע מהתחום, בעל הבנה עסקית ומסחרית מעמיקה, אשר מבין את האופן שבו עסקים מתנהלים, ויכול להוות קרקע יציבה עבורם ולספק להם ערך מוסף.

עורך דין מנוסה בתחום דיני החברות והשותפויות יכול לסייע לשותפים העתידיים להבין כיצד לפעול לטובת השותפות ולטובת השותפים ובמקרים רבים יכול להסיק מאופן התנהלות החברה מה צופן לה העתיד. יתרה מזאת, ליווי משפטי של עורך דין מקצועי בתחום המסחרי יכול לסייע לשותפים לגבש הסכם שותפות שמותאם באופן אישי לצרכים ולרצונות של השותפים.

עורך דין בעל ניסיון עשיר בדיני חברות ומשפט מסחרי
עו"ד אוראל הרשקוביץ, בעל ניסיון עשיר בדיני חברות, וכן במשפט המסחרי, מספק לעסקים, חברות ושותפויות ייעוץ משפטי, מקצועי ואסטרטגי, בין היתר, בעריכת הסכמי שותפות, הסכמי מייסדים, הסכמים בין בעלי מניות, הסכמי זכיינות ועוד.

לעו"ד אוראל הרשקוביץ ידע וניסיון רב בליטיגציה, והוא מייחס חשיבות רבה למציאת פתרונות משפטיים בדרך יצירתית, מקורית ועם זאת מהירה ויעילה.

עו"ד אוראל הרשקוביץ שם דגש על ערכים כמו הגינות ושקיפות, והוא מלווה באופן אישי כל אחד מלקוחותיו לאורך כל ההליכים המשפטיים בהתאם לצורך.

כמו כן, המשרד מעניק ללקוחותיו שירותי הגנה ורישום זכויות הנוגעות לקניינם הרוחני, ביניהן, זכויות יוצרים, סודות מסחריים וסימני מסחר. בתוך כך המשרד אף מייצג בערכאות שיפוטיות במקרים של הפרת זכויות אלו, וביישוב סכסוכים עסקיים.

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-7315091
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/11985/28243/
כתובת – גולדה מאיר 5, פארק המדע, נס ציונה.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.