ישראל בכר, יועץ אסטרטגי ותקשורת, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכנית ב-103FM והתייחס לפלונטר הפוליטי בו עומד ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני מעריך שהאופציה שהוא מנסה לייצר זה סוג של ממשלת מיעוט ימנית כשסמוטריץ' תומך מבחוץ. ככה נתניהו והליכוד יכולים לשלוט בתהליך הקמת הממשלה". 

הוא שיער כי מי שמכשיל את נתניהו בהקמת ממשלה כרגע הוא דווקא שותפו מימין, יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ': "נתניהו עזר לו לעבור את אחוז החסימה, ובתמורה מפלגתו הייתה אמורה לעזור לו להקים ממשלה בקלות, אבל כרגע היא זאת שמסבכת את האירוע".

"מההיכרות שלי עם נתניהו הוא מאוד נחוש, ממוקד מטרה וינסה עד השנייה האחרונה להקים ממשלה בכל דרך, בכל מחיר ובכל מצב. הוא לא מהסוג שמרים ידיים, הוא מהסוג שנלחם", המשיך בכר. 

בהמשך הראיון התייחס למגעים להרכבת קואליציה בין נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר: "נתניהו צריך את בנט כמו שהצד השני צריך את בנט, אמרנו כל הזמן שבנט הוא הציר המרכזי שסביבו סובב האירוע כרגע". לדבריו, זאת כנראה האופציה הפוליטית היחידה שיש לנתניהו כדי לקיים ממשלה לזמן מסוים ולא לתת את המנדט לצד השני.

כשנשאל האם הוא חושב שבנט יימנע את הבחירות החמישיות השיב: "חושב שכן. לו רק ברמה שאני מאמין לו שהוא פטריוט ולא רוצה בחירות חמישיות אלא גם מבחינת האינטרס הפוליטי שלו". בכר הסביר כי "אין לו אינטרס לבחירות חמישיות נקודה. הסיכון הוא ללכת לממשלה בצד השני, יש בה דיבידנדים מבחינתו וגם סיכונים לא קטנים ולא מבוטלים לעתידו הפוליטי".

על האפשרות שתקום ממשלת אחדות במידה ונתניהו יפנה את מקומו בליכוד, אמר בכר כי "זה היה פותר את כל עניין החרמות והסיבוך מול סער. אבל האם נתניהו מוכן לוותר למקורב מהליכוד? זאת סבירות אחרונה מבחינתו". הוא הוסיף ש"פה זה בדיוק החלוקה בין הרציונל לרגש. מבחינת רציונלית יש בכך היגיון כי הימין שומר על כוחו, הליכוד נשאר בשלטון, אין ממשלה אחרת ונתניהו עדיין שחקן משמעותי בפוליטיקה".

נתניהו וחברי הליכוד בהשבעת הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
נתניהו וחברי הליכוד בהשבעת הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

"ברמה הרגשית, אני לא יודע אם הוא מסוגל לעשות את זה. בכל מקרה, אם האופציה הזאת תהיה רלוונטית אז רק ביומיים האחרונים מתוך ה-28 שקיבל מהנשיא. עד אז לא תתפתח למהלך מעשי", בכר הסביר והוסיף: "הליכוד, בסופו של דבר, היא מפלגה דמוקרטית בין הבודדות בפוליטיקה הישראלית. בין אם אוהבים את זה ובין אם לא, נתניהו נבחר בצורה דמוקרטית בתוך הליכוד. כדי להדיח אותו צריך לעבור פריימריז בליכוד, אתה רואה מישהו שיכול לנצח אותו בפריימריז בתוך הליכוד?".

"לא הכל בידיו של נתניהו, גם להגיע לבחירות חמישיות מבחינתו זאת לא מסימה קלה כמו שהייתה לפני", סיכם בכר, "נפתלי לא רוצה בחירות, והאופציה של בנט-לפיד רלוונטית ומתקיימת כי אף אחד לא רוצה בחירות. גם אגפים אחרים בקואליציה של נתניהו לא רוצים בחירוץ, "גם אם נתניהו רוצה בחירות בתנאים מסוימים, לא בטוח שהוא יודע להוביל לשם".