חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת תועד היום (שישי) כשהוא מותקף על ידי שוטרים בעת שהפגין בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים.

כסיף האשים את המשטרה לאחר האירוע, ואמר כשמשקפיו שבורים וחולצתו קרועה, כי "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. אמרו להם שאני חבר כנסת אך זה לא עניין אותם. הם התחילו להרביץ, שברו את המשקף. לא עניין אותם חבר כנסת, העיקר להגן על המתנחלים הארורים שמשתלטים על הבתים של חפים מפשע, בושה וחרפה".

דבריו של כסיף מיד לאחר מכן. צילום: באדיבות וואלה


מהמשטרה נמסר שלאחר תחקור ראשוני, המפגינים "החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה בתוך כך, ניתנה הוראה על פיזורה. המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר, במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום". 
עוד הוסיפו כי "מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע".
כסיף בתגובה העלה תמונה בחשבון הטוויטר שלו, בה הוא משוחח עם שוטר, וכתב בתיאור: "במשטרה משקרים שלא ידעו שאני חבר כנסת. בתמונה: 20 דק' לפני האלימות,שיחה שלי עם מפקד הכוח".
במערכת הפוליטית גינו את האירוע החמור משני צדי המפה הפוליטית. יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין כתב: "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. מיד עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון פנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין, ומקרה דומה לא יישנה בעתיד".
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, גינה גם הוא את האירוע וכתב כי "האלימות נגד חבר הכנסת עופר כסיף מזעזעת. לא מתקבל על הדעת שאדם יוצא להפגנה וחוזר חבול ופצוע. משטרת ישראל צריכה להוקיע מקרבה שוטרים שנוהגים כך כלפי אזרחים וחברי כנסת. אני בטוח שמפכ״ל המשטרה יתחקר את הארוע לעומקו".
כסיף מטופל לאחר שהותקף (צילום: ניצן רון)
כסיף מטופל לאחר שהותקף (צילום: ניצן רון)
גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, גינה את התקיפה של כסיף, וכתב בחשבון שלו כי "אירוע התקיפה של כסיף הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ, דרש ממפכ״ל המשטרה להשעות לאלתר את השוטרים שהיו מעורבים בתקיפה החמורה של ח״כ עופר כסיף.
הוא הוסיף כי "מעבר לפגיעה חסרת כל הצדקה בכסיף עצמו, כפי שנראה בבירור מצילומי הארוע, זו התקפה קשה על מעמד חברי הכנסת והרשות המחוקקת".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, כתב כי "בסרטון הזה ניתן לראות כיצד שוטרים תוקפים באלימות קשה את חברי עופר כסיף במהלך הפגנה לצד תושבי שייח' ג'ארח. אני מחזק את עופר ואת המפגנים האחרים שהותקפו הערב ומאחל להם רפואה שלמה. האלימות האכזרית שמפעילים שוטרים כלפי מפגינים וחברי כנסת היא מסוכנת ומבישה - בשייח' ג'ארח כמו באום אל פחם".

ברע״מ הוציאו הודעה לתקשורת, בה כתבו כי המפלגה "מגנה בכל לשון של גינוי את מעשה התקיפה האלים והשפל של המשטרה כלפי ח״כ עופר כסיף. מה שראינו היום הוא אלימות ותוקפנות של המשטרה שהפעם שברה כל שיא . דרושה חקירה מעמיקה בעניין התוקפנות , אלימות המשטרה והתנהלותה של מח״ש במקרים דומים כאלו".
ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לאירוע: "לחקור, להעניש, להרחיק לאלתר. עוד הלילה. שוטר שמרים יד על ח"כ מרים יד על עצם הדמוקרטיה בישראל. זו לא רק סטירת לחי לעופר כסיף - זו סטירת לחי לכולנו".