שופטי בג"ץ  קבעו ביום חמישי כי פרופ' עודד גולדרייך, שעל פי הטענות קרא לאיחוד האירופי להחרים את אוניברסיטת אריאל, לא יקבל את פרס ישראל השנה. חברי ועדת הפרס עתרו לבג"ץ נגד שר החינוך יואב גלנט, ובג"ץ אישר כי לאחרון יש אפשרות לשקול מחדש את העניין. מאחר והטקס מתקיים בעוד שבוע - המשמעות היא שהפרופ' לא יקבל את הפרס השנה, אך אם ייקבע בהמשך שהוא ראוי, הפרס יוענק לו בשנה הבאה.

בעקבות כך שלחו כלות פרס ישראל וחתניו לשנה הנוכחית מכתב לתקשורת, בו הביעו את צערם העמוק על כך שמקומו של פרופ׳ גולדרייך נפקד מן הטקס החגיגי. וכך כתבו בפנייתם ניצה בן-דב, מיכל בת-אדם, יאיר זקוביץ, נורית זרחי ואלי קשת:

"לאחר ששר החינוך פסל את החלטת הוועדה המקצועית להעניק את הפרס למתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ׳ גולדרייך משיקולים פוליטיים, השלכנו את יהבנו על בג"ץ. החלטת בית המשפט, הדוחה את ההכרעה, פורסמה אך ביום חמישי השמונה בחודש, ולנו לא נותר זמן לפעולה לפני הטקס שמצולם היום, האחד עשר בחודש, וישודר במוצאי יום העצמאות. לא נותרה לנו אפוא ברירה אלא להביע את מחאתנו באמצעות פנייה לעיתונות, על כך שהפוליטיקה מצאה דרכה וחדרה גם אל זירות שמקומה לא יכיר בהן, כפרס ישראל הניתן אך ורק על מצוינות ביצירה, במחקר ובשירות לחברה".

עוד כתבו, כי "אין לנו אלא לקוות ששר החינוך יכריז בקרוב על מתן פרס ישראל לפרופ׳ גולדרייך, והעוול יתוקן, גם אם במאוחר".