תוכניות ההלוויה של הדוכס מאדינבורו ישתנו לחלוטין בשל מגבלות נגיף הקורונה. מקורות מארמון בקינגהאם הודיעו היום (שבת) כי הם יצייתו להנחיות הנוכחיות, המאפשרות התקהלות של 30 אבלים בלבד והציבור התבקש לא לנסות להשתתף באף אחד מהאירועים המרכיבים את ההלוויה. בנוסף, בבקשותיו האחרונות הותיר הוראות קפדניות כי על הממלכה לערוך הלוויה צנועה יחסית והמלכה אליזבת הכריזה על שמונה ימים של אבל לאומי.

מטחי כבוד לזכר הנסיך פיליפ ברחבי בריטניה. צילום: רויטרס

מתי ההלוויה תתקיים?
הטקס בקפלה של סנט ג'ורג', וינדזור, עשוי כעת להיות שונה באופן משמעותי בגלל מגבלות של נגיף הקורונה, אך אמור להתקיים בעוד כשבוע, יום שבת (17/04) לפני שהדוכס נקבר בבית קברות משפחת המלוכה שמתחת לקפלה. כאשר המלכה אליזבת, המלכה האם, נפטרה בשנת 2002, היא קיבלה את הכבוד וארונה הוצב במשך שלושה ימים באולם ווסטמינסטר, החלק העתיק ביותר בארמון וסטמינסטר, והלוויתה התקיימה עשרה ימים לאחר מותה. יותר מ-200,000 בני אדם עברו ליד ארונה במהלך הזמן הזה, אך כעת לא תהיה הזדמנות כזו לציבור לחלוק כבוד לדוכס, שגופתו תישאר בקפלה סגורה לאורך כל הדרך.

האם זו תהיה הלוויה ממלכתית?
ההלוויה לא תהיה הלוויה ממלכתית. ארונו של הדוכס יישאר בטירת וינדזור ביום שישי.

הנסיך פיליפ בצעירותו (צילום: AFP via Getty Images)
הנסיך פיליפ בצעירותו (צילום: AFP via Getty Images)

מי מוזמן?
אל המלכה יצטרפו בכירים כמו בוריס ג'ונסון, מקורביהם וחבריהם של משפחת המלוכה וכמובן בני המשפחה - הנסיך צ'רלס, הנסיך וויליאם, הנסיך ג'ורג', הנסיכה שארלוט והנסיך לואיס. ילדיו האחרים של הנסיך פיליפ צפויים גם הם לנכוח בהלוויה: הנסיכה אן, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד. ייתכן שגם ילדיה של הנסיכה אן יצטרפו.

מייגן מרקל, אשתו של הנסיך הארי לא תנכח בהלוויה ועל פי בית המלוכה הסיבה היא הריונה וחוסר יכולתה לטוס כעת. כזכור, לפני כחודש עוררה סערה בממלכה לאחר שהתראיינה ביחד עם הארי אצל אופרה ווינפרי. הארי עצמו יטוס וישתתף בטקס. 

סדר ההלוויה
עם ההגעה לקפלה, ככל הנראה תתקיים משמרת פרטית קצרה לצד הארון של ארבעת ילדיו של הדוכס. על פי התוכניות המקוריות, מעט אחרי הצהריים, הארון יועבר לקשת וולינגטון ליד הייד פארק ויינשא על ידי כרכרת נשק השייכת לחיל הארטילריה המלכותי. כאשר הארון יגיע לוולינגטון , משמר כבוד ולהקה של חיל האוויר המלכותי יקבלו אותו ולאחר מכן הארון יועבר לרכב לנסיעה של 23 קילומטר לווינדזור.

עם הגעתו לווינדזור, הארון יתקבל על ידי משמר כבוד ולהקה בפרוזדור קלוסטר, שם נחתים מלכותיים יעבירו את הארון אל קפלת סנט ג'ורג'.