חידון התנ"ך 2021 יצא לדרך: כמדי שנה ביום העצמאות, כמיטב המסורת, התקיים הבוקר (חמישי) חידון התנ"ך העולמי בו השתתפו בני נוער מכל רחבי העולם. את החידון הנחה, כרגיל, ד"ר אבשלום קור. במקום הראשון זכה גלעד אברהמוף בן ה-16 מישראל. למקום השני הגיע דביר ברח''ד, מהישיבה התיכונית קריית אתא. למקומות השלישי והרביעי הגיעו בנימין רום מארצות הברית ועמית אלגזר ישראל ממקיף יא' באשדוד.

בטקס נכחו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששאל כנהוג את שאלת ראש הממשלה, שר החינוך יואב גלנט ויו"ר הכנסת יריב לוין. נתניהו התייחס בנאומו למבצע החיסונים, שלדבריו הביא לכך שבניגוד לשנה שעברה, השנה החידון התקיים במתכונת כמעט רגילה.

רשימת 16 המועמדות והמועמדים אשר השתתפו בחידון התנ"ך העולמי:

1. גלעד אברהמוף - ישראל
2. עמית אלגזר - ישראל
3. מגלי בואנוס - ארגנטינה
4. אוראל בנימיני - ישראל
5. דביר ברח"ד - ישראל
6. יעקב ווידמאן – קנדה
7. אורלי מאיראוויטש – אנגליה
8. שרה סולומון- אנגליה
9. גילה סתהון - ארגנטינה
10. אריאל צ'יקורל - מקסיקו
11. לאה קלמוס - אנגליה
12. שירי קפלן - דרום אפריקה
13. אילנה רוזנבלט - ארצות הברית
14. בנימין רום - ארצות הברית
15. שרה שיי - ארצות הברית
16. גבריאל שרם-מקסיקו

לכבוד החידון, מסר שר החינוך יואב גלנט: ״אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך. עם הספר הוא בראש ובראשונה, עמו של ספר הספרים. עם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ''ך ומגבש לעצמו זהות ומקבל עולה של תורה".

ביום חגה של המדינה, יום העצמאות ה-73 לתקומת ישראל, אנו זוכים כמיטב המסורת לשוּב ולצלול אל בין דפיו של הספר המופלא מכל. להתרגש מחוכמתו, להתפעם משפתו ולהתעמק בתובנותיו.מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם - משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל״.

יואב גלנט (צילום: יחצ)
יואב גלנט (צילום: יחצ)

מנכ''ל משרד החינוך, עמית אדרי אמר: "נביאי ישראל הורישו לאומה היהודית ולאומות העולם נכסי רוח נצחיים. את הצדק, את האחדות ואת השלום. ערכים אלה מהווים את היסוד המקיים של החברה ואת היסוד הבונה של מערכת החינוך, המחוייבת  בהנחלתם. אני מבקש לברך אתכם הזוכים בחידון. עמלתם רבות כדי להגיע לרגע החשוב והמרגש הזה. חוויתם מסע מפרך ומתוח, אך בד בבד גם תהליך שהנחיל לכם ידע עצום וסל ערכים שישרתו אתכם לאורך שנים רבות. אני רוצה להביע את הערכתי בפני כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם".

בחבר השופטים בחידון ישבו: 

1. יו"ר הכנסת ויו"ר חבר השופטים - ח"כ יריב לוין
2. איתן פטיגרו - ראש מועצת שוהם
3. חתן התנ"ך העולמי לשעבר ומחבר השאלות - יואב שלוסברג
4. יו"ר ברית יוצאי מרוקו ומנהל מרכז דהאן - ד"ר שמעון אוחיון
5. כלת התנ"ך העולמי לנוער תש"ף - רות כהן
6. סגן חתן התנ"ך העולמי לשעבר - שי אלוני



לחצו כאן לכל הטקסים המרכזיים של אירועי יום העצמאות
לחצו כאן כדי לדעת מי יופיע בעיר שלכם בערב יום העצמאות
לחצו כאן וגלו איפה תוכלו לראות את המטס המסורתי של צה"ל


בשנה שעברה זכתה בחידון התנ"ך העולמי רות כהן בת ה-16 ממרכז שפירא, תלמידת אולפנת בהר"ן. כזכור, החידון התקיים בשנה שעברה ללא קהל לראשונה בצל מגפת הקורונה. מול כהן הגיע לשלב הגמר משה גלידאי מאלון שבות, תלמיד ישיבת מקור חיים. במקום השלישי זכה חיים נתן שילדס מארצות הברית, ואילו למקום הרביעי הגיעה מרים שרם ממקסיקו.