ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים ייערך כמדי שנה טקס יום הזיכרון (יום רביעי ,14.4. בשעה 09:00) לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה שבו יציינו גם את זכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובפיגועי אנטישמיות בעולם.
 
השנה יעמוד הטקס בסימן 60 שנים לטביעתה של אניית המעפילים "אגוז" שבה נספו עשרות עולים ממרוקו שהיו בדרכם לישראל. יו"ר המשפחות השכולות, גילה גוטמן אזולאי, שהייתה בת 10 שנים כשאיבדה באסון את אמה ואת חמשת אחיה, תישא דברים בטקס ותדליק משואה יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג לזכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה בארץ ובעולם.
 
לפני 60 שנה, בלילה שבין 10 ל-11 בינואר 1961 טבעה אניית 'אגוז' ועליה 43 עולים ממרוקו, מחציתם ילדים, שהיו בדרכם ארצה כחלק מהעלייה החשאית לישראל באותם הימים. באסון נספה גם איש המוסד, חיים צרפתי ז"ל, שהיה פעיל עליה וליווה את העולים בעלייתם ארצה. מחצית מהנספים בטרגדיה הנוראית ירדו למצולות הים ורק 22 חללים נמשו מהים והובאו לקבורה בבית הקברות היהודי באל חוסיימה. בדצמבר 1992 הועלו הנספים לקבורה ממלכתית בהר הרצל בירושלים. אחרי טביעת אניית אגוז ועד שנת 1964 עלו לישראל עשרות אלפים יהודים ממרוקו במסגרת מבצע יכין.
 
הטקס ברחבת הסוכנות היהודית יוקדש גם לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובפיגועי אנטישמיות בעולם. על פי נתוני הסוכנות היהודית, מאז קום המדינה נרצחו כ- 200 יהודים באירועים אנטישמיים ובפיגועי טרור בכל רחבי העולם. שמותיהם של הקורבנות יהיו חקוקים על קיר הנצחה שיוצב במרכזו של הטקס.
 
הטקס מאורגן על ידי הסוכנות היהודית בהשתתפות של ההסתדרות הציונית, הקרן הקיימת לישראל, קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קנדה. הוא ייערך במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג; יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל; יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני; יו״ר קרן היסוד סם גרונדוורג; מנכ"לית JFNA בישראל, בקי כספי; מנכ"ל מגבית קנדה, אריה לוי;  מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ; יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית, חנן מור.