בהמשך לדיווח על הסקר שערך בצלאל סמוטריץ', גם במפלגת רע"מ בחנו את האפשרות לחבור ולשבת בממשלה בראשות הליכוד. לפי תוצאות הסקר, קרוב ל-90% בקרב המצביעים ענו כי הם סומכים על ההחלטות שמנסור עבאס יקבל בעניין. 

מוקדם יותר, פורסם ב"וואלה!" כי יו"ר הציונות הדתית בחן לאחרונה בסקר פנימי את האפשרות להקמת ממשלה בהימנעות מפלגת רע"מ למרות התנגדותו הנחרצת לממשלה כזו. הסקר עסק בנושא המגעים להקמת הממשלה ובו נשאלו המשתתפים האם יעדיפו הקמת ממשלה בהימנעות של מפלגת רע"מ בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס או הליכה לבחירות חמישיות.

לפי גורמים פוליטיים, מעט יותר מ-50% מהנשאלים השיבו כי הם מעדיפים ממשלה כזו אם הקמתה תמנע הליכה לבחירות נוספות. יצוין כי עצם הזמנתו של הסקר מפתיעה לאור התנגדותו הנחרצת של סמוטריץ' לאפשרות.

כזכור, הנושא אותו נתניהו דוחף ביתר שאת הוא תמיכתו של יו"ר הציונות הדתית בהקמת ממשלה שתישען על קולות רע"מ. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבוע שעבר פגישה סמוטריץ', שהיתה ככל הנראה מורכבת ומאתגרת.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כחלק מלחציו של נתניהו, ניתן למנות את הדברים שאמר בראיון ברדיו 103FM רב העיר צפת שמואל אליהו, הנחשב לאחד האישים שסמוטריץ' מקורב אליהם ומתחשב בעמדותיהם. הרב אליהו קרא לראשי מפלגות הימין ולראשי המפלגות הערביות לנהל דו־שיח כדי להגיע להסכמות.

בין הרעיונות שהועלו בפני סמוטריץ': לקבוע בהוראת שעה של מפלגתו כי ניתן להישען על תמיכת מפלגת רע"מ לזמן קצר לצורך הקמת הממשלה בלבד. כלומר, הסכמה לתמיכת מפלגתו של מנסור עבאס כאירוע חד־פעמי, זמני ויוצא דופן.