המתקן התת קרקעי בנתנז: הערוץ "איראן אינטרנשיונל" דיווח הערב (ראשון) כי שריפה נוספת פרצה במתקן הגרעין התת קרקעי בנתנז.

נוסף על כך, דווח כי לדובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז כמאלונדי, אירעה תאונה בזמן שביקר במתקן הגרעין התת-קרקעי בנתנז. לא נאמר באיזה סוג תאונה היה מעורב כמאלונדי, ואף שנמסר כי הוא סובל משבר בקרסול וגם בראשו, נטען שמצבו שפיר.

כזכור, רק הבוקר איראן דיווחה על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. קמאלבאנדי הוסיף כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתקלה. ראש סוכנות הגרעין האיראנית, ד"ר עלי אכבר סאלחי, התייחס לתאונה, כינה אותה "פעולת טרור מתועבת" והוסיף כי "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב".

"הפעולה שננקטה נגד מתקן ההעשרה הגרעינית בנתנז מלמדת על כישלונם של מתנגדי ההתקדמות הגרעינית במדינה למנוע התפתחות משמעותית של תעשיית הגרעין", אמר. 

"איראן מגנה את המהלך הנתעב, מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד עם הטרור הגרעיני הזה, וכן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולה נגד העבריינים, הסוכנים והמנהלים". 

לפי דיווחים בכלי תקשורת באיראן, הנשיא רוחאני הורה אמש על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום מדגם שהפעלתו נאסרה בהסכם מ-2015. ככל הנראה, מדובר במסר לארה"ב על רקע שיחות הגרעין שנערכו מוקדם יותר השבוע בווינה, לפיו איראן תמשיך להפר את ההסכם כל עוד לא יבוטלו הסנקציות האמריקאיות.