הסוף לחובת עטיית המסכות במרחב הפתוח? ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, ציינה הבוקר (שני) כי היא "מניחה שנוכל בשבוע הבא להוריד את המסכות בחוץ, לאחר ההתקהלויות המשמעותיות. צריך להבדיל בין הצורך למסכות בפנים ובחוץ". את הדברים אמרה בראיון בכאן ב'.

"המגפה הולכת ופוחתת, אבל אנחנו עדיין במאות חולים ביום", הוסיפה פרייס. "כשנראה שיש חולים בודדים נוכל לעשות עוד צעד. אנחנו כל הזמן מפחיתים את ההגבלות, ומילת המפתח היא בצורה אחראית. צריך פשוט לעשות את הדברים באחריות". 

לגבי חיסוני הילדים, הסבירה ש"הם נמצאים באישור של ה-FDA. נערכים דיונים בתוך משרד הבריאות ועם הצוות לטיפול במגפות כדי לראות מה צריכה להיות ההמלצה לחיסון ילדים. אנחנו עושים את כל הדיונים האלה במקביל לזה שהרשויות הרגולטוריות בארצות הברית עושות את הבדיקות שלהן". 

למרות האופטימיות ממבצע החיסונים המוצלח וההקלות המשמעותיות, הרופאה הבכירה הבהירה כי טרם ניתן לומר שהקורונה "מאחורינו": "אנחנו נמצאים בתקופת אי ודאות. מאוד לא הייתי רוצה לזרוק שם מספרים שהידע המדעי מאחוריהם לא מוצק. הלוואי שהיה לי כדור בדולח והייתי יכולה להגיד את זה".

"אנחנו נותנים תחזיות, מדרגות ומדדי תחלואה שיאפשרו לצאת, וגם היום נציג את הדבר הזה בישיבת הממשלה, כולל פתיחה מלאה של מערכת החינוך . אנחנו מאוד מאפשרים ונותנים מדדים, ואנחנו עושים את זה מהגל השני באופן רציף וקבוע. הקושי הוא שהרבה יותר קל לחבר את זה לתאריכים ביומן, אבל הרבה יותר קשה לחבר את זה למדדי התחלואה", ציינה אלרעי-פרייס.