יש הרבה שיטות לרדת במשקל, והקושי הגדול בכולן הוא לשמור על המשקל לאחר הדיאטה. ד"ר מאיה רוזמן מדברת בתוכניותיה ב-103FM על הרבה שיטות להרזות ונדמה כי היא מכירה את כולן. עד שהגיע המאזין בן ה-86, שסיפר לה על השיטה המיוחדת שבה הוא נוקט כשהוא אוכל. 

"אני בן 86, לפני 17 שנה שקלתי 185 קילו, היום אני שוקל 117. אני עוד צריך לרדת".

לבד או בניתוח?
"ירדתי לבד בלי ניתוח, אני לא רוצה לדבר על דיאטה, אף בן אדם לא מוכן לעשות כזאת דיאטה".

למה?
"מה הבעיה אצלי? לפני ארבע שנים החליפו לי מסתם בלב ואח"כ נתנו לי כדור. לפני ארבעה חודשים אשפזו אותי בבית חולים כי היה לי עודף אשלגן והיום בגלל האשלגן אסור לאכול הרבה ירקות, והרבה דברים, וזה קשה באוכל. מאוד קשה. אם את רוצה לדעת מה אני אכלתי כשירדתי, אני אוכל הכול בלי הגבלה, רק מה? אני הלכתי לפי שיטת הרמב"ם, כל אוכל שאני מכניס לפה אני לועס לפחות 32 פעם עד שזה דייסתי ואז בולע". 

כמה זמן לוקחת לך ארוחה?
"אם אני הולך עם חברים למסעדה, הם גמרו עיקרית - אני עוד לא גמרתי את הראשונה, בגלל שאני אוכל לאט".

אתה סופר?
"סופר באוטומטי".

אתה ממשיך עם זה?
"עד היום. אני אוכל תפוח עץ בשבע דקות. פעם הייתי אוכל בחצי דקה. הכמויות של האוכל ירדו לי לאט־לאט והתחלתי לרדת במשקל, אני שותה הרבה מים וזהו".

שיטה מיוחדת שפעם ראשונה שאני שומעת עליה.
"הרמב"ם אומר שהאדם צריך ללעוס את האוכל כמספר השיניים שיש לו".

אם יש לי פחות שיניים אפשר פחות?
"כשהייתי אוכל לפעמים הנכדים היו צוחקים עליי וסופרים איתי את הלעיסות שלי. התרגלתי לאכול לאט לאט ואוכל הכול, למשל שוקולד אני בחיים לא לועס, אני מוצץ את הקובייה. את מבינה?".

לגבי האשלגן.
"יש לי בעיה עם האשלגן".

זו לא בעיה אבל אני לא יכולה להתאים לך תפריט בשיחה הרדיו. הגיעו אליי אנשים עם בעיות אשלגן, זה לא שאתה לא יכול לאכול ירקות, רק צריך לחשב את זה ואפשר לשלב חלק גדול מהירקות. אם אתה מגיע לפחות מ-2000 מיליגרם ליום אני חושבת שזה בסדר גמור. איזה ירקות אתה אוהב?
"מלפפונים".

עד שאמרו לך לא כמה אכלת ליום?
"3-2, אני עושה סלט ירקות, 2 עגבניות, 3 צנוניות".

אתה יכול 2 מלפפונים, יש בכל אחד 147 מיליגרם. בעגבנייה יש 230 מיליגרם. עגבנייה וחצי ושני מלפפונים אתה יכול והצנוניות זה קצת, זה בסדר. כרובית צריך לבשל, לשפוך, לבשל לשפוך וכו'. האשלגן עובר למים אז אם זה אפוי בתנור כל האשלגן נשמר, אם הוא מבושל האשלגן עובר למים. יש 170, אפשר חתיכה בגודל של עגבנייה.
"צרור פטרוזיליה וכוסברה ל-15 קציצות?"

זה שווה ערך לעוד ירק אחד מבחינת האשלגן. לא ללכת לקיצוניות, האשלגן ירד כי הפסיקו את התרופה שגרמה לזה. אתה בסדר גמור ולא מגיע לצריכת אשלגן גבוהה מדי. 
"מה עם כוסמת? אני מאוד אוהב. לפחות 5-4 כפות בארוחה אחרי בישול, וגם בצל".

זה יצא עוד 200 בערך, כמו עוד ירק. בצל אותו הדבר.