נצ"מ בדימוס אפרים ארליך ('קרמשניט') שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על גל החיסולים שגבה חמישה הרוגים בשלושת הימים האחרונים ואמר באופן תקיף כי הגורם להסלמה הוא אובדן כושר ההרתעה של המשטרה: "אם היה כושר הרתעה, המקרים האלו לא היו קורים".

"חיסולים תמיד היו בעולם התחתון ותמיד יהיו. העניין הוא מה עושים על מנת לנוע ולא להסלים את המצב ופה אני חושב שיש הרבה מה לשפר", אמר ארליך. "כושר ההרתעה אבד. אם היה כושר הרתעה, לא היו קורים המקרים האלה בכזאת קלות, גם במגזר היהודי וגם בערבי. אין מה לעשות. מכיוון שכך, כל אחד עושה מה שהוא רוצה".

הוא הוסיף: "האלימות אצלנו בחברה באופן כללי בלי קשר לארגוני פשיעה הוא בשמיים, היום אם אתה מעיר לאיזה נהג, אתה מסתכן במקרה הטוב בלחטוף פצצה לפרצוף ובמקרה הגרוע באיזו דקירה, הפכנו לחיות בג'ונגל. אז מה אתה רוצה מארגוני הפשיעה שזו דרך החיים שלהם?"

כשנשאל איך ניתן להחזיר את כושר ההרתעה אמר ארליך: "למשטרה יש מודיעין ויש הכל, הבעיה היא לתרגם מודיעין לראיות. העניין הוא שכבר יש ראיות, אנו צריכים להפוך את זה לכתב אישום וזו בעיה".

"צריך לשנות מוד חשיבה, למנוע, להציף את השטח בשוטרים מיומנים, לא בכאלה שלא יוצרים הרתעה, שיתנו תחושת ביטחון לציבור במקביל לתקיפה כלכלית, תצפיות ומעקבים. שוטרים מיומנים ברחובות. המשטרה מכילה 30 אלף שוטרים, כמה מכולם זה כוח מבצעי? כמה ניידות עובדות במשמרת? זה לא מספיק, שיעשו שינוי בחשיבה. האזרחים משוועים לביטחון".

ארליך התייחס למינוי מפכ"ל המשטרה לאחר שנתיים שלא היה מינוי קבוע לתפקיד וביקר אותו: "אני חושב שהמינוי של קובי שבתאי בעייתי, הוא לא האיש המתאים להיו מפכ"ל. הוא שטותניק ולא בשל לכך", אמר.