באירוע הפתיחה המרכזי של כנס הבינה המלאכותית GTC21, חשף מנכ"ל ומייסד אנבידיה ג'נסן וואנג מגוון רחב של מוצרים, טכנולוגיות ופיתוחים חדשים שיובילו את NVIDIA לעידן חדש של בינה מלאכותית. המוצרים השונים פותחו במרכזי הפיתוח של אנבידיה מסביב לעולם, בין השאר באמצעות יותר מ־2,400 עובדי החברה בשבעת מרכזי הפיתוח שלה כאן בישראל.

המוצר הראשון שעליו הכריזה הוא ה־NVIDIA Grace, מעבד (CPU) ראשון בפיתוחה למרכזי נתונים, המיועד לחישובי הבינה המלאכותית המורכבים ביותר ולטובת מחשוב על. המעבד מבוסס על מערך ליבות בעל צריכת אנרגיה נמוכה מבית ARM, ומכונה על שמה של חלוצת המחשוב האמריקאית גרייס הופר.

המעבד חדש יספק שיפור של פי עשרה בביצועים במשימות של אימון מודלי בינה מלאכותית (AI) ענקיים. מטרתו לספק פתרון ליישומים התובעניים ביותר, כולל עיבוד שפה טבעית, מערכות המלצה ומחשוב על מבוסס בינה מלאכותית.

"הבינה המלאכותית ומדעי הנתונים מותחים את ארכיטקטורת המחשבים הקיימת כיום מעבר לקצה גבולותיה – באמצעות עיבוד של כמויות בלתי ניתנות להבנה של נתונים", אמר וואנג, "בשילוב עם ה־GPU וה־DPU של אנבידיה, Grace מספק לנו את הצלע השלישית בטכנולוגיות המחשוב, ומעניק את היכולת לתכנן מחדש את מרכזי הנתונים".

מערכת המבוססת על גרייס תאפשר לאמן מודל NLP עם טריליון פרמטרים במהירות גבוהה פי עשרה בהשוואה לפלטפורמת NVIDIA DGX המתקדמת ביותר כיום, שמבוססת על מעבדים בארכיטקטורת x86. הראשונים להכריז על השימוש בשבב העיבוד NVIDIA Grace לטובת הקמתו של מחשב על עבור מאמצי המחקר המדעי המדיני, הם המרכז הארצי למחשוב על בשווייץ ומשרד האנרגיה האמריקאי.

נוסף על כך, הכריזה החברה על הדור הבא ליחידת העיבוד למרכזי נתונים (DPU) בפיתוחה, ה־BlueField 3. הדור החדש למעבד הנתונים של אנבידיה, שפותח במרכזי הפיתוח של החברה בשיתוף יותר מ־2,400 עובדי אנבידיה בישראל, והוא יהיה הראשון שמציע קצב העברת נתונים של 400Gbp/s.

פיתוחים נוספים שהוצגו: "מערכת על שבב" NVIDIA DRIVE Atla, הדור הבא לפלטפורמת הרכב האוטונומי בפיתוח החברה ופלטפורמת NVIDIA Morpheus המביאה אוטומציה מונעת בינה מלאכותית לתעשיית הסייבר סקיוריטי.