פרטים נוספים על הפיצוץ בנתנז: עיתון הניו יורק טיימס דיווח הבוקר (שלישי) כי מטען חבלה הוברח אל מתקן העשרת האורניום והופעל מרחוק. בתוך כך, נפגעו מערכות החשמל המרכזיות באתר, בנוסף לאלו המספקות גיבוי. המידע נמסר מגורם מודיעין שבחר להישאר בעילום שם.

המידע קיבל אישוש מסוים, כאשר ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני, פריידון עבאסי, אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית האיראנית אתמול כי "מזימת האויב הייתה יפה מאוד. אני מסתכל על זה מנקודת מבט מדעית. הם חשבו על זה, התשמשו במומחים שלהם ותכננו את הפיצוץ כך שגם הכוח המרכזי וגם כבל החשמל יינזקו". גורמי מודיעין טענו כי יידרשו חודשים רבים עד שאיראן תבטל את הנזק.

עלי אכבר סאלחי, ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, אמר כי כוח החירום הוחזר בנתנז ביום שני וההעשרה לא נצערה במתקן, אך ייתכן שהוא פועל ברמה פחותה הרבה יותר ממה שהיה לפני כן.

סגן נשיא איראן, אסחאק ג'האנגירי, אמר כי יש להטיל אחריות על הגורם האחראי על שמירת נתנז מפני התקפות. ההתקפות, לדבריו, עשויות לייצר "השלכות קטסטרופליות" על המוניטין, הכלכלה והביטחון של איראן".

מספר פקידים אמריקאים הביעו אתמול חשש כי ההתקפה תניע את תוכנית הגרעין למקום עמוק יותר מתחת לאדמה, אליו יהיה קשה עוד יותר להגיע. איראן כבר פנתה לכיוון זה לפני שנים, כשבנתה מפעל קטן ועמוק בתוך הר ליד העיר קוום.

צילום לוויין של הנזק שנגרם לאתר הגרעין בנתנז (צילום: רויטרס)
צילום לוויין של הנזק שנגרם לאתר הגרעין בנתנז (צילום: רויטרס)

כזכור, מתקן הגרעין התת קרקעי בנתנז חווה מספר תקלות ביום ראשון, ובנוסף לבעיות ברשת החשמל, דווח גם על שריפה שהתפשטה במקום. כמו כן, לדובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז כמאלונדי, אירעה תאונה בזמן שביקר במתקן הגרעין התת-קרקעי בנתנז. לא נאמר באיזה סוג תאונה היה מעורב כמאלונדי, ואף שנמסר כי הוא סובל משבר בקרסול וגם בראשו, נטען שמצבו שפיר

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים אתמול את ישראל בתקיפת מתקן העשרת האורניום בנתנז, ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". כשעה לאחר מכן הודיעו: "זיהינו את האדם האחראי להפסקת החשמל באחד האולמות בנתנז, ננקטים צעדים הכרחיים על מנת לעצור אותו". 

"גורמים פוליטיים וצבאיים אמרו בבירור שהם לא יאפשרו להתקדם בהסרת הנקציות, וכעת הם חושבים שהם משיגים את מטרתם. אך הציונים יקבלו את תגובתם בהמשך", הוסיף זריף.