מדי שנה זוגות רבים בישראל מחליטים להיפרד ולפרק את התא המשפחתי באמצעות גירושין. במסגרת הליכי גירושין בני הזוג לשעבר צריכים להתמודד עם סוגיות שונות שקשורות לגירושין אשר כוללות את זמני השהות עם הילדים, חלוקת הרכוש, מזונות הילדים ועוד שלל סוגיות.

בני זוג שמעוניינים לפתוח בהליך גירושין רשאים לבחור האם לנהל את ההליך בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. בפועל הבחירה מתבצעת על ידי הגשת תביעות בנושאים שקשורים לגירושין לערכאה הרצויה. יובהר כי מכוח חוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), רק בית הדין הרבני מוסמך לגרש, כלומר לדון, בענייני גירושין ונישואין של יהודים בישראל. זאת, להבדיל מנושאים אחרים כגון מזונות ילדים, מזונות אישה, חלוקת רכוש וכולי שביחס אליהם קיימת סמכות מקבילה לשתי הערכאות.

עריכת הסכם גירושין מאפשרת לצדדים חופש בחירה
באמצעות עריכת הסכם גירושין ניתן לצדדים חופש בחירה רב יותר ביחס לסוגיות שבמחלוקת בהשוואה לניהול הליכים בערכאות משפטיות. הסכם גירושין נחשב לחוזה לכל דבר שנכרת בין הצדדים, מקבל תוקף של פסק דין ומחייב אותם למלא אחר הוראותיו. חשוב לציין כי בעת עריכת הסכם גירושין בני זוג לשעבר יכולים לקבוע את ההסדרים המשפטיים שיחייבו אותם ביחס לסוגיות כגון תשלומי מזונות, חלוקת רכוש, זמני שהות עם הילדים ועוד.
 
מאחר שלהסכם גירושין יש השלכות כלכליות ואישיות ארוכות טווח על חייהם של הצדדים וילדיהם, לצורך עריכת הסכם גירושין מומלץ לפנות לעורך דין מיומן, מקצועי ומנוסה בעריכת הסכמי גירושין.
 
קבלת ליווי משפטי מקצועי ואיכותי במהלך גיבוש הסכם הגירושין יסייע לצדדים לשמור על זכויותיהם, להבטיח שלא ייפגעו בעתיד וזאת תוך שמירה על כך שהוראות ההסכם יעלו בקנה אחד עם הוראות הדין והפסיקה. חשוב לציין כי הסכם הגירושין מקבל תוקף מחייב של פסק דין אחרי שקיבל את אישור בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. לצורך קבלת האישור, הצדדים יגישו בקשה לאחת מהערכאות ויופיעו לדיון משפטי שבמסגרתו הדיין או השופט יוודאו שהם מבינים היטב את משמעות הוראותיו של הסכם הגירושין וכי הם חתמו עליו מרצונם החופשי.

עריכת הסכמי גירושין מחייבת חשיבה מקורית, ידע מקצועי מעמיק ורגישות
עורכת דין נוטריון ומגשרת חיה לזר נוטקין, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, היא הבעלים ומנהלת משרד עורכי דין שמתמקד בתחום דיני המשפחה והירושה. לעו"ד חיה לזר נוטקין ניסיון של יותר מ-20 שנה בייצוג בני זוג בהליכי גירושין, עריכת הסכמי גירושין, עריכת הסכמי יחסי ממון, הסדרת זמני שהות עם ילדים ומזונות.

עו"ד חיה לזר נוטקין מגבשת בשיתוף לקוחותיה אסטרטגיית פעולה משפטית מול הצד השני, נותנת מענה מקיף לכל שאלותיהם ומלווה אותם לאורך הליכי הגירושין בהתאם הצורך. עו"ד חיה לזר נוטקין מביאה לידי ביטוי מקצועיות, חשיבה מקורית, ניסיון וידע משפטי מעמיק בשילוב עם זמינות גבוהה, אמפתיה, רגישות ויחס אישי.

במסגרת עיסוקה כמגשרת מוסמכת וכן כמגשרת בשיתוף פעולה עורכת הדין חיה לזר נוטקין מסייעת לצדדים לגבש הסכמות בסוגיות שונות הקשורות לגירושין. עו"ד חיה לזר נוטקין היא אחת מתוך לא יותר מ-100 מגשרים שנבחרו בקפידה מכל המגשרים בישראל על ידי מערכת בתי המשפט לענייני משפחה להיות מגשרים בתחום דיני המשפחה והירושה. 

משכך, יחידות הסיוע שליד בתי המשפט למשפחה מפנים מתדיינים לעו"ד לזר נוטקין בהליכי גירושין ומשבר. במקרים רבים צדדים שמחליטים להשתתף בהליכי גישור גירושין מגיעים להסכמות במסגרת הסכם גירושין כולל ולמעשה מייתרים את הצורך בניהול הליכים משפטיים ממושכים ויקרים בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה, ולכן ההמלצה הגורפת היא תמיד לנסות להתגשר, להגיע להסכמות ורק אם אין הסכמות - לצאת לקרב חמושים בעורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן.

עורכת הדין חיה לזר-נוטקין מקפידה להשתתף בהשתלמויות מקצועיות בתחום דיני המשפחה והגירושין במטרה להתעדכן בחידושי הפסיקה והחקיקה האחרונים בתחום, כאשר מטרת העל שלה היא להעניק ללקוחותיה את השירות המשפטי המסור, המקצועי והאיכותי ביותר.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-9428887
כתובת: עזריאלי ראשונים (מגדל עסקים קומה 8), ראשון לציון
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/116/1031/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.