שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (שלישי) כי החבלה במתקן בנתנז היא "הימור גרוע" של ישראל שתחזק את ידה של איראן בשיחות עם המעצמות על הסכם הגרעין: "אני מבטיח שבעתיד הקרוב יוצבו צנטריפוגות מתקדמות יותר בנתנז", אמר זריף במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הרוסי בטהרן. 

"הישראלים חשבו שהמתקפה תחליש את אותנו בשיחות בווינה, אך להפך, היא תחזק את עמדתנו", הוסיף זריף.

עיתון הניו יורק טיימס פרסם הבוקר פרטים חדשים אודות הפיצוץ במתקן בנתנז. לפי גורם מודיעין שבחר להישאר בעילום שם, מטען חבלה הוברח אל מתקן העשרת האורניום והופעל מרחוק. בתוך כך, נפגעו מערכות החשמל המרכזיות באתר, בנוסף לאלו המספקות גיבוי. 

מתקן הגרעין בנתנז, איראן (צילום: רויטרס)
מתקן הגרעין בנתנז, איראן (צילום: רויטרס)

המידע קיבל אישוש מסוים, כאשר ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני, פריידון עבאסי, אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית האיראנית אתמול כי "מזימת האויב הייתה יפה מאוד. אני מסתכל על זה מנקודת מבט מדעית. הם חשבו על זה, התשמשו במומחים שלהם ותכננו את הפיצוץ כך שגם הכוח המרכזי וגם כבל החשמל יינזקו". גורמי מודיעין טענו כי יידרשו חודשים רבים עד שאיראן תבטל את הנזק.

כזכור, אתמול האשים השר זריף את ישראל בתקיפת מתקן העשרת האורניום בנתנז, ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". כשעה לאחר מכן הודיעו: "זיהינו את האדם האחראי להפסקת החשמל באחד האולמות בנתנז, ננקטים צעדים הכרחיים על מנת לעצור אותו". 

"גורמים פוליטיים וצבאיים אמרו בבירור שהם לא יאפשרו להתקדם בהסרת הנקציות, וכעת הם חושבים שהם משיגים את מטרתם. אך הציונים יקבלו את תגובתם בהמשך", הוסיף הדיפלומט האיראני.