חבר הכנסת וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM ובחר לבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן והתנהלותו הפוליטית-מדינית.

"אני חושב שאנחנו רואים לנגד עינינו תופעות בהן מישהו עושה שימוש פוליטי במבצעים הכי חשאיים, הכי מסווגים והכי רגישים של ישראל כדי לחלץ עצמו מאימת הדין - וזה דבר מסוכן מאוד" הזהיר גולן. "אני לא יודע לפסוק את פסוקי מסיבה פשוטה מאוד: אין שום בקרה על החלטות ראש הממשלה. אין שום דיון, אף אחד לא יודע מה קורה שם".

הוא הוסיף כי "שר הביטחון אמר שלא היה דיון על מדיניות העמימות ואני חושב שזאת התנהגות חסרת אחריות אם היא נובעת מאינטרסים אישיים או פוליטיים. אני אומר שבמקרה הטוב ראש הממשלה, על ידי הדלפות כאלה ואחרות, יבצר את מעמדו הציבורי כמציל האומה, ובמקרה הרע הוא מוכן להסתכן בהסלמה מול איראן כדי שתחת מצב החירום יפסיקו ההליכים המשפטיים נגדו. אני חושב ששני המקרים האלה חמורים שאין כמותם".

חבר הכנסת המשיך בביקורת החריפה שלו על ממשלת המעבר בראשות נתניהו: "כל הפעילות של ראש הממשלה צריכה להיות מבוקרת והמערכות השלטוניות צריכות לתפקד. יש עכשיו ממשל חדש בארצות הברית ואין שום דיון, שום בקרה, או עיסוק במדיניות שלנו מול ממשל ביידן". 

הוא שיתף מנסיונו האישי כסגן הרמטכ"ל, עת עסק בפעילו נגד איראן ואמר: "במשך שנתיים וחצי אני ריכזתי את כל נושאי הפעילות נגד איראן במטה הכללי כסגן רמטכ"ל, ואני רוצה לומר שלכל פעילות יש מחיר. המחירים האלה נידונים באופן מקצועי ומעמיק על ידי הגורמים המוסמכים. ככה זה צריך לעבוד במצב תקין. מה שקורה היום זה שהדיונים האלה לא מתקיימים. הדיון צריך לכלול את כלל הגורמים. יש את המוסד ויש עוד גופים שצריכים להגיד את דברם. הדיונים צריכים לעלות באופן מסודר לקבינט, אבל התהליך פה פגום ואתה כבר לא יודע את מי הוא משרת". 

בסוף דבריו של גולן, התייחס לאירוע הנורא בו הצית את עצמו הלום הקרב ונכה צה"ל איציק סעידיאן אתמול, וקרא לשפר את הטיפול בנפגעי הנפש: "הטיפול בנפגעי הנפש של אגף השיקום הוא פשוט בלתי מתקבל על הדעת. אני אומר פה מילה טובה לעמיתיי, ח"כ אופיר סופר ולשר מיכאל ביטון, שניסו לטפל בנושא ולשפר אותו, אבל לצערי קצב ההתקדמות הוא איטי מדי. הסיפור של סעידיאן הוא פשוט כתובת על הקיר ואני מציע שנשפר לאלתר את הטיפול בנפגעי הנפש".